/hamag/assets/zapach-big-jpg-3754.jpeg

Tropem pięknego zapachu

Jest takie miejsce, gdzie można pięknie oszaleć, zatapiając się w zapachy niezwykle i niebanalne.

Data publikacji: 27.07.2016

Każdy z nas potrzebuje zapachu, żeby go na sobie nosić, otulać się nim, zaznaczać swoją obecność. Niedawno w Warszawie powstał niesamowity butik zapachowy, a nam udało się porozmawiać z jego twórcami!

HAmag: Dlaczego zapach jest taki ważny?

Urszula K. Buyuly: Zmysł powonienia jest jednym z najbardziej pierwotnych. Już w łonie matki mieliśmy rozwinięte receptory węchu. Pamięć zapachów ma silny związek z pamięcią emocjonalną. Taka jest nasza budowa mózgu: układ węchowy oraz układ limbiczny, kierujący m. in. naszymi stanami emocjonalnymi, sąsiadują ze sobą. Można przypuszczać, że właśnie dlatego zapachy nieomal natychmiast wywołują w nas określone emocje.

H.: Jakie wonie możemy spotkać w Śnie Nocy letniej?

U. K. B.: Dla nas zapachy to drzwi do naszych wspomnień i uczuć. I takie perfumy znajdują się w naszym Śnie Nocy Letniej. Irlandzka marka Roads inspiruje się życiem codziennym: architekturą w White Noise lub zapachem bezpiecznego dzieciństwa w Cloud 9. Urzekające są również perfumy, w których Extrait d’Atelier odtworzył zapach pracowni jubilera czy krawca – bardzo wytworne i stylowe.

Dawid Zalesky: Gerald Ghislain autor Histoires de Perfums stworzył zapachy, w których możemy czytać historię: 1899 – czyli data narodzin Hemingwaya, czy 1969 inaczej Rewolucja Seksualna.

Sen Nocy Letniej, Oleandrów 5

H.: Sen nocy letniej to concept store, w którym znajdziemy zapachy niebanalne. Jak odbywała się ich selekcja? Co zadecydowało o doborze marek i zapachów?

U. K. B.: Mam wrażenie, że nietypowo. Były to trzy klucze: design flakonu, spójność koncepcji marki, jej historia i, oczywiście, nuty zapachowe. Nawet jeżeli Herve Gambs czerpią z tradycyjnej elegancji, to ich kompozycje zapachowe intrygują. Otwierają na poznawanie coraz to bardziej wyszukanych wrażeń zapachowych.

D.Z.: We Śnie Nocy Letniej szukamy produktów, które odpowiadają trzem filarom: Senses, Soul, Spirit. Szukamy zapachów, które będą uwodzić naszą duszę, nie tylko aromatem, ale też wywoływanymi skojarzeniami.

H.: Czy w tej branży panują jakieś trendy? Można powiedzieć, że jakiś zapach jest modny?

D.Z.: Na targach perfumeryjnych zaobserwowaliśmy dwa nurty, jeden nazwałabym bizantyjskim – bogato zdobione flakony, złożone eleganckie zapachy. Drugi nurt lifestylowy, nawiązujący do radości życia, czerpania niewymuszonej przyjemności z chwili. Tutaj zapachy są niebanalne, autorami flakonów są artyści – projektanci. Liczą się awangardowe rozwiązania. Na przykład zamknięcia na magnes czy opisy składników na flakonach jak w szwedzkiej marce Agonist.

Zapach – Extrait d'Atelier

H.: Od miesiąca poszukuję zapachu dla siebie. Nie mogę znaleźć tego jedynego. Jak powinno się podejść do procesu wybierania zapachu, jak w Śnie to robicie?

U. K. B.: A dlaczego ma on być tym jedynym? Dlaczego nie poszukać zapachu na pracowity dzień, a na upojny wieczór innego? Najważniejsze to odkryć jakie wonie przywołują najmilsze skojarzenia. I iść tym tropem. Czasami jest tak, że jakiegoś aromatu na pewno nie lubimy. Wówczas odkrycie, co to jest, otwiera nam drogę do szerokiej gamy zapachów. Bo jedyną ich częścią wspólną jest to, że czegoś nie zawierają. Tak czy inaczej, zachęcam do uważnego kupowania perfum. Do Snu Nocy Letniej można przyjść, spokojnie usiąść i wypróbować, jak perfumy rozwiną się na skórze.

Sen Nocy Letniej

H.: Czym dla Was jest Sen nocy letniej...

D.Z.: Od strony formalnej to jest sklep. Ale dla nas to także miejsce dla zmysłów. Zapach w perfumach, dotyk w kosmetykach Alba, równowaga w lasach Forest Forever. Czyli ponownie trzy filary Senses-Spirit-Soul. Tak naprawdę w naszym Śnie Nocy Letniej nic nie jest dziełem przypadku. To wynik naszych przemyśleń i ciężkiej pracy. Nawet to, że celowo ograniczamy się do kilku marek. Bo mniej znaczy lepiej.

H.: Jakie niezwykłości czekają na klientów w Waszym butiku zapachowym?

U. K. B.: Mam wrażenie, że największą niezwykłością jest spokój. W samym sercu Warszawy, tuż obok Placu Zbawiciela, znajduje się klimatyczna ulica Oleandrów, na niej czarujące kafejki, restauracje i kilka naprawdę wyjątkowych sklepów. Między innymi Sen Nocy Letniej. Miejsce, gdzie można poznać i pokochać perfumy. Bez pośpiechu.

WWW: sennocyletniej.pl

Ludzie ze Snu Nocy Letniej:

Urszula Kołtko Buyuly. Założycielka i współwłaścicielka Snu Nocy Letniej

Dawid Zalesky. Art Director i współwłaściciel Snu Nocy Letniej

 

Zobacz także

Ludzie / #Wywiad

classic-jpg-12024

Inspiracje są wszędzie. Wystarczy czasami przymrużyć oczy…

Jagoda Matuła-Krawczyk z Matuszka Tattoo opowiada o swojej pasji i kolorach, które w jej pracach są szczególnie ważne!

Ludzie / #Artykuł

classic-jpg-11984

„Po pierwsze powoli” – na zajęciach metodą Feldenkraisa

Czym jest technika Feldenkraisa? Jak może pomoc w odzyskaniu równowagi?

Ludzie / #Wywiad

classic-jpg-11839

Konique – marka dla koniarzy

Konique to młoda polska marka produkująca unikalne produkty dla koniarzy! To magiczne produkty rzemieślnicze dla miłośników zwierząt.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.