/hamag/assets/otwarcie-jpg-11838.jpeg

Konique – marka dla koniarzy

Konique to młoda polska marka produkująca unikalne produkty dla koniarzy! To magiczne produkty rzemieślnicze dla miłośników zwierząt.

Data publikacji: 27.11.2017

Julianna Skałba, założycielka Konique połaczyła zamiłowanie do świata natury ze światem codzienności. Właśnie mijają trzy lata, od kiedy pierwszy raz pomyślała o tym, aby rozpocząć pracę nad marką skierowaną do miłośników koni i życia blisko natury. Konique to unikalne gadżety z drewna, a niebawem także torby i koszulki.

Julianna Skałba, fot.Paulina Struś

Angelika Drygas: Mam w domu koniarkę [śmiech]. Wiem, co to znaczy kochać konie i mieć bzika na ich punkcie. Czy ta pasja była w Twoim życiu obecna od zawsze? Jak to się stało, że postanowiłaś przekuć ją w biznes?

Julianna Skałba: Zamiłowanie do zwierząt towarzyszyło mi od najmłodszych lat. Jak to mówią „od dzieciaka” otoczona byłam ich niesamowitym światem i często udzielałam się w ich temacie — organizowanie zbiórek, wspieranie schronisk, pisanie listów czy zbieranie podpisów pod petycjami dotyczącymi ich praw było w moim stałym harmonogramie. Oczywiście do dziś poza fascynacją ich światem jest we mnie ogromna chęć ich wspierania. Moje życie w ogromnej mierze kręci się wokół koni. Staram się spędzać z nimi możliwie dużo czasu i jestem w to mocno zaangażowana, co w sposób naturalny przekłada się na moje życie, za czym przyszła myśl, aby stworzyć markę dla miłośników czterokopytnych. Tym sposobem powstało Konique (na Instagramie @mykonique), które ma za zadanie nie tylko wyrażać pasję, ale także dodawać otuchy, inspirować i przypominać, że dobre rzeczy zaczynają się w nas.

Konique, fot. Monika Żurek

A.D.: Skąd bierzesz pomysły na kolejne wzory?

J.S.: Głowa pełna pomysłów to mój dar od losu. Zdarzają się sytuacje, kiedy kłębi się ich i wykluwa ogromna ilość jednocześnie. Zdecydowanie jestem typem obserwatora, otaczający świat to dla mnie ciąg nieustających inspiracji, a zainteresowanie modą, sztuką czy kulturą, pozwala mi na dodatkowe, szersze spojrzenie. Na co dzień towarzyszą mi kreatywni ludzie, co dodatkowo sprzyja rozwojowi pomysłów i kreowaniu idei. Do przekuwania pomysłów w gotowe projekty staram się angażować twórcze osoby, które mogą także zademonstrować swoją wizję danej kwestii. To dzięki nim rzeczy, które pojawiły się w moim sercu i głowie, uzyskują ostateczny kształt.

Konique, fot. Blanka Skałba

A.D.: To taki kobiecy biznes... związany z naturą, funkcjonowaniem w rytmie slow. Czy w swoim życiu starasz się postępować według tych wytycznych?

J.S.: To prawda. Natura i jej przejawy są kwintesencją kobiecości. Oczywiście. Życie w rytmie slow jest mi bliskie od bardzo dawna. Właściwie, czytając książkowe pozycje z nim związane, uświadomiłam sobie, że żyje według proponowanych zasad od dawna i bardzo mi to odpowiada. Slow life jest dla mnie bardzo ważne, odnosi się to do bliskości naturze, relacji z ludźmi, tego co, i w jaki sposób robię, jak funkcjonuję.

A.D.: Czy w Polsce trudno jest rozpocząć swój biznes? Jakie są największe przeszkody?

J.S.: Myślę, że wiele zależy od pozycji wyjściowej danej osoby i jej zasobów, również finansowych. Dla mnie początek jest wciąż trudny. Konique to pomysły, które do mnie przychodzą i bliskie osoby, które mnie wspierają. Nie ma tutaj żadnej potężnej machiny. Być może przy zewnętrznym finansowaniu lub większym wsparciu małych, początkujących firm, byłoby łatwiej, ale nie zamierzam w tym miejscu narzekać. Wszystko idzie swoim rytmem, a ja wiem, dokąd zmierzam. Niebawem wystartuje nasz sklep internetowy z pierwszymi produktami, a już teraz istnieje możliwość zamawiania drewnianej biżuterii w przedsprzedaży. Wracając do kwestii trudności, nie ukrywam, że system związany z obowiązkowymi opłatami miesięcznymi dla przedsiębiorców może być dla małej początkującej działalności bardzo trudny.

Konique, fot. Monika Żurek

A.D.: Jakimi wartościami kierujesz się w Konique?

J.S.: Przede wszystkim są to pasja, autentyczność, otwartość i wrażliwość. Konique to życie w harmonii z samym sobą i innymi istotami, spoglądanie sercem, postępowanie z szacunkiem. 

Konique, fot. Blanka Skałba

Konique, fot. Blanka Skałba

Zobacz także

Ludzie / #Wywiad

classic-jpg-12024

Inspiracje są wszędzie. Wystarczy czasami przymrużyć oczy…

Jagoda Matuła-Krawczyk z Matuszka Tattoo opowiada o swojej pasji i kolorach, które w jej pracach są szczególnie ważne!

Ludzie / #Artykuł

classic-jpg-11984

„Po pierwsze powoli” – na zajęciach metodą Feldenkraisa

Czym jest technika Feldenkraisa? Jak może pomoc w odzyskaniu równowagi?

Ludzie / #Recenzja

classic-jpg-11831

KALINA i jej „Czyste Szumienie”

Polski pop w najlepszym wydaniu – KALINA „Czyste Szumienie” już w sklepach!

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.