/hamag/assets/otwarcie-jpg-11528.jpeg

HAJDE – niesie w sobie pozytywną energię

To młoda polska marka, która powstała z zachwytu nad dziką przyrodą i miłości do tego co piękne i prawdziwe. Poznajcie HAJDE!

Data publikacji: 06.11.2017
Ola Poławska, założycielka marki HAJDE swoją pracownię prowadzi w duchu slow. Wszystkie produkty HAJDE powstały z naturalnych materiałów, takich jak len, konopie, bawełna, drewno czy metal. HAJDE stawia na prostotę i wysoką jakość. To dobra ręczna robota. W portfolio produktowym znajdziecie torby, plecaki, bukłaki, portfele, tytonierki i przyborniki, także kolekcja ubrań: bluzy, kurtki, koszule.

Fot. Marek Zawadka, na zdjęciu Ola Poławska, założycielka marki HAJDE

HAmag: Interesująca sesja wizerunkowa... Młodość, cielesność, natura... Kochasz las? Co w nim znajdujesz dla siebie?

Ola Poławska: Las i natura jest ze mną przez całe moje 30 letnie życie. Zaczynając od dziecięcych wyjazdów w Tatry, poprzez obozy harcerskie i moje dorosłe obozowanie z przyjaciółmi. Przesiadywałam w lesie miesiącami. Las jest dla mnie oddechem, wytchnieniem od codzienności. Spokojem i życiem. Najbardziej lubię iść przez las na wskroś, nie drogą, nie ścieżką a przez gąszcz przebijać się i szukać dziewiczej pięknej przyrody, grzybów, ptaków czy zwierząt.

H.: Na jakim etapie Twojego życia zawodowego objawił Ci się HAJDE? Skąd taka potrzeba?

O.P.: Byłam na studiach magisterskich w Sztokholmie i tam daleko od domu poczułam, że chce robić coś swojego, co będzie miało sens i będzie dawało mi satysfakcje. Miałam już wtedy pierwsze doświadczenia w korporacji i wiedziałam że nie chcę tego robić. Wróciłam ze Szwecji, spotkałam się z moją przyjaciółką Ulą Basińską, która miała podobną potrzebę. Razem usiadłyśmy nad wielką kartką brystolu i w jedną noc wylałyśmy na papier wszystkie nasze marzenia, wartości i potrzeby. Tak powstało HAJDE, z potrzeby serca i wielkiej odwagi do samodzielnego działania.

HAJDE to piękne przedmioty pełne radości, fot. Marek Zawadka

H.: Jesteś slow? Jak to robić w tak zwanym "dzisiejszym" świecie, w którym często gonimy samych siebie?

O.P.: Staram się być slow, chodź nie jestem święta. Mam swoje grzeszki. Nie jest to łatwe. Myślę, że przede wszystkim liczy się hierarchia wartości. Co jest dla nas najważniejsze w życiu? Co jest dla nas najważniejsze w pracy? W pracy mam żelazne zasady, którymi kieruję się już od prawie 5 lat. Przede wszystkim naturalne materiały, jak najlepszej jakości, wszystko wykonujemy sami w naszej warszawskiej pracowni, skupiamy się na każdym szczególe, dbam o dobrą, rodzinną atmosferę w pracowni. Dzięki temu, każdy przedmiot, który tu powstaje jest jedyny w swoim rodzaju, ma duszę. Niesie w sobie pozytywną energię.

HAJDE ma w sobie… duszę, fot. Marek Zawadka

H.: HAJDE... aż uśmiech ciśnie mi się na usta. Dobra robota ręczna, niesamowite materiały, ekologiczne, naturalne. Sąd czerpiesz pomysły na produkty? Czego od nich wymagasz? 

O.P.: Nasze projekty powstają z istniejącej potrzeby: naszej, naszych przyjaciół i klientów. Pojawia się pomysł, później rysunek, wybieramy materiały i powstaje projekt. Potem testujemy to co powstało, robimy poprawki i dopiero jeśli jesteśmy przekonani, że wszystko działa jak należy, wprowadzamy to do naszego sklepu. Jest to praca zespołowa. Inspiracje przywozimy też z podróży, wycieczek. Od naszych projektów wymagamy przede wszystkim wysokiej jakości wykonania i funkcjonalności, ten przedmiot ma przynosić uśmiech na twarzy.

H.: Czym HAJDE zaskoczy nas w przyszłości? 

O.P.: Od początku marzy nam się kolekcja ubrań HAJDE. Mamy bardzo dużo pomysłów, chcemy się rozwijać na wielu polach. Nie będziemy zdradzać bo konkurencja nie śpi [uśmiech], trzymajcie kciuki!

Zobacz także

Ludzie / #Wywiad

classic-jpg-12024

Inspiracje są wszędzie. Wystarczy czasami przymrużyć oczy…

Jagoda Matuła-Krawczyk z Matuszka Tattoo opowiada o swojej pasji i kolorach, które w jej pracach są szczególnie ważne!

Ludzie / #Artykuł

classic-jpg-11984

„Po pierwsze powoli” – na zajęciach metodą Feldenkraisa

Czym jest technika Feldenkraisa? Jak może pomoc w odzyskaniu równowagi?

Ludzie / #Wywiad

classic-jpg-11839

Konique – marka dla koniarzy

Konique to młoda polska marka produkująca unikalne produkty dla koniarzy! To magiczne produkty rzemieślnicze dla miłośników zwierząt.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.