/hamag/assets/otwarcie-jpg-6527.jpeg

PERSONA w obiektywie Pawła Grabowskiego

Sesja PERSONA – między tym, czego Kobieta CHCE, a co MUSI.

Data publikacji: 05.12.2016
Pięknie ubrane i przeżywające. Tyle się w nich dzieje różnego, rozmaitego, mocnego. Czy na fotografiach widzimy dobrze wystylizowane modelki, czy kogoś więcej?

Aby wczuć się w klimat tych niezwykłych zdjęć, warto sięgnąć do słów Joanny Baumgartner: – Persona to system adaptacji, za pomocą którego kontaktujemy się ze światem. Niestety bardzo często w procesie budzenia się Boskiej Kobiecości dochodzi do konfliktu pomiędzy Id i Ego, czyli naszą prawdziwą kobiecą naturą, zakorzenioną w podświadomości, która pragnie zerwać z hipokryzją, grą słów i obłudą w relacjach międzyludzkich, a świadomością uformowaną przez normy społeczne. To konflikt między tym, czego Kobieta CHCE, a co MUSI. Niezwykle ważnym elementem budzenia się kobiecej tożsamości jest wygląd zewnętrzny. Jedne odkrywają swoją Kobiecość, emanując delikatnością i romantyzmem koronek, inne piękno i zmysłowość odnajdują w minimalistycznej formie krojów ubrań i szlachetności materiałów.

Od lewej: sukienka For Love&Lemons Gianna, od prawej: sukienka Little White Lies

Droga do własnego JA będzie dla każdej z nas inna. W oparciu o trendy mijającego roku, dominanty bieli i koronek, powstał pomysł transponacji modowych zabiegów na poziom ludzkiej psychiki. Innymi słowy, to próba odkrywania i określania własnej Boskiej Kobiecości poprzez modę. Odjęcie koloru na rzecz faktury materiału. Budząca się kobiecość w każdej z nas nabiera innego kształtu. Jedna jest wyrafinowana, sztywna i chłodna, druga miękka i transparentna jak koronki. Poszukiwania własnej tożsamości to proces, przez który przejść musi każda Kobieta…

Sukienka Michael Kors

Sesja PERSONA:

Photo: Paweł Grabowski / Wowpictures.tv

MUA: Zofia Luba 

Hair: Anna Pyziołek / Bonnie&Clyde 

Style: Joanna Baumgartner 

Models: Amanda Kubiak, Kate Makiela 

Marynarka Fendi, sukienka Michael Kors

Paweł Grabowski, autor zdjęć do sesji PERSONA jest założycielem WowPictures. Z zawodu renowator zabytków, z pasji fotograf i filmowiec. Na swoim koncie ma wiele międzynarodowych projektów, wystaw i nagród. W swojej pracy wybierasz formę czy przesłanie? – pytamy. – Zależy jak głęboko chcemy dotrzeć do odbiory. Jeżeli naszą intencją jest, żeby widz zatrzymał się przy danej pracy tylko na chwilę, to forma wystarczy. Oczywiście, jeśli jest ciekawa dla oka lub ucha i będzie w stanie zaspokoić odczucia estetyczne. Przesłanie natomiast zlepia to wszystko w sens i nie jest tak oczywiste, jak pusty obrazek. Wybieram przesłanie – dodaje artysta. Według Pawła Grabowskiego w fotografii jest miejsce na wszystko, jeżeli oczywiście wpływa to pozytywnie na odbiór pracy. Niedoskonałości są dla niego czymś, co może odróżnić daną jednostkę od całej masy doskonałych rzeczy.

Od lewej: sukienka For Love &Lemons Rosalita, obok: bluzka Set-Cloud Dancer

Sukienka Sister Jane, Haritage

Sety: Carneo Collective, kurtka: All The Way

Marynarka Fendi

Zobacz także

Ludzie / #Wywiad

classic-jpg-12024

Inspiracje są wszędzie. Wystarczy czasami przymrużyć oczy…

Jagoda Matuła-Krawczyk z Matuszka Tattoo opowiada o swojej pasji i kolorach, które w jej pracach są szczególnie ważne!

Ludzie / #Artykuł

classic-jpg-11984

„Po pierwsze powoli” – na zajęciach metodą Feldenkraisa

Czym jest technika Feldenkraisa? Jak może pomoc w odzyskaniu równowagi?

Ludzie / #Wywiad

classic-jpg-11839

Konique – marka dla koniarzy

Konique to młoda polska marka produkująca unikalne produkty dla koniarzy! To magiczne produkty rzemieślnicze dla miłośników zwierząt.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.