/hamag/assets/monns-big-jpg-1597.jpeg

MOONS czyli o dziewczynach z księżyca...

Magdalena Socha- Włodarska i Maria Folta-Szopińska, założycielki firmy, stworzyły prawdziwie „księżycowe” sukienki, delikatne i dziewczęce, pełne wdzięku i subtelności.

Data publikacji: 07.03.2016

MOONS Varsovie to marka kobiet ceniących klasę i naturalność. Najczęściej wybierają ją panny młode, które poszukują kreacji wyjątkowych i unikają skojarzenia ze słowem „szok” – wybierają „szyk”. 

Pierwsze miesiące funkcjonowania firmy uświadomiły Marii i Magdzie – duetowi MOONS – jak bardzo potrzebna jest alternatywa w polskiej modzie ślubnej. Zaczęły głośno mówić o potrzebie zmian, obalania stereotypów, docenieniu rękodzieła, powrocie do krawiectwa na miarę i szlachetnych tkanin.

Dziewczyny z MOONS marzyły o marce, z którą kobiety zechcą się utożsamiać. Wiedziały, że muszą budować ją na mocnych fundamentach, opartych o prawdziwe wartości i autentyczność. Po kilku tygodniach funkcjonowania biznesu wiedziały już, że istnieje duża grupa odbiorców – kobiet tęskniących za estetyką, którą MOONS proponuje. Ich znakiem rozpoznawczym stała się lekkość, eteryczność, zmysłowa prostota, duch słowiański i bohemiczny.

Duet MOONS: Magda Socha-Włodarska (po lewej) i Maria Folta-Szopińska (po prawej). Projektantki stworzyły swój niepowtarzalny styl, pełen klasy i wdzięku. Fot.:Kamila Piech

Czas start!

MOONS istnieje od dwóch lat. Pierwszą kolekcję sukien ślubnych dziewczyny zaprezentowały w styczniu 2015 roku. Impulsem do stworzenia MOONS był ślub jednej z założycielek firmy – Marii, która swoją wymarzoną suknię zaprojektowała sama.

Początki były intensywne. Mimo wielu wątpliwości, czy warto zaczynać wspólny biznes, dziewczyny czuły, że energii i pomysłów na pierwszą kolekcję im nie zabraknie. Doskonale wiedziały, w jakim kierunku stylistycznym chcą podążać. Błyskawicznie zaczęły przelewać swoje pomysły na papier, dużo rysowały, kreśliły, upinały. Szukały wymarzonych tkanin, odpowiednich podwykonawców.

Premiera pierwszej kolekcji miała miejsce wraz z początkiem roku kalendarzowego, a już tydzień po niej, terminarz został zapełniony przymiarkami dla ponad czterdziestu pań. Maria i Magda poczuły się zmotywowane do dalszych działań, a rozmowy z klientkami umocniły je w przekonaniu, że tworzą rzeczy niezwykle potrzebne.

Do tej pory, mimo nasycenia rynku akcesoriami ślubnymi, trudno było odnaleźć projekty skierowane do kobiet ceniących minimalizm, prostotę, umiar i naturalność. Panie będące entuzjastkami takiej estetyki często zmuszone były do zawierania kompromisów, które – według duetu MOONS – wynikają głównie ze stereotypów. Tymczasem stylistyka mody ślubnej może być naprawdę szeroka i nieograniczona... 

Fot.: Agnieszka Kulesza i Łukasz Pik

Od wartości do filozofii

Ślub to szczególne wydarzenie i nawet mocno zdystansowane kobiety czują atmosferę niesamowitości. To właśnie tej wyjątkowości oczekują od swoich projektantek. MOONS wychodzi z założenia, że poszukiwania sukni ślubnej mają być czystą przyjemnością, a nie stresem. Mają pełną świadomość tego, że klientki ufają im i pokładają w ich umiejętnościach dużo nadziei. Właśnie dlatego od samego początku założyły, że MOONS będzie oferować znacznie więcej niż suknie ślubne…

Magda i Maria zbudowały filozofię, która wyrasta z ich przekonań, gustu, ukochanej estetyki i przede wszystkim wartości, którymi kierują się w życiu. Cały koncept marki opiera się na cechach takich jak: równowaga, spójność, komplementarność i ponadczasowość. Filozofię duetu MOONS od samego początku determinuje pojęcie slow.

Filozofię duetu MOONS od samego początku determinuje pojęcie slow. Dziewczyny wybierają lokalnych dostawców, wysoką jakość materiałów, pracę ludzkich rąk i fachowe rzemiosło. Szyją z naturalnego jedwabiu, bawełny, lnu. 

Dziewczyny wybierają lokalnych dostawców, wysoką jakość materiałów, pracę ludzkich rąk i fachowe rzemiosło. Szyją z naturalnego jedwabiu, bawełny, lnu. Nawiązują osobiste relacje z krawcowymi oraz rękodzielniczkami, które zajmują się haftem, czy dziewiarstwem. Inspiracje czerpią z regionalnych tradycji i folkloru. Wspierają małe firmy i miejscowych rzemieślników. Takie działanie ma wartość i sens.

Nie zawsze znajdują w Polsce materiały potrzebne do wykonania konkretnego modelu. Dlatego czasem szukają dostawców w innych krajach – szlachetne, naturalne i delikatne koronki sprowadzają z Francji i Włoch. Siłę marki buduje zaufany zespół ludzi, z którymi Maria i Magda współpracują przy realizacji swoich koncepcji. To wspaniali fachowcy krawiectwa, artyści tworzący autorską biżuterię, wizażyści, fryzjerzy, floryści. Oni także utożsamiają się z filozofią firmy.To również dzięki nim MOONS jest nie tylko marką sukien ślubnych, ale miejscem, w którym tworzy się i urzeczywistnia określony, spójny wizerunek. Konsekwentne realizowanie wizji sprawia, że w sukniach MOONS można poczuć się jak w drugiej skórze, naturalnie, ale wyjątkowo

Klientki nie trafiają do atelier przypadkowo. Wiedzą czego na pewno nie chcą, mają wysokie wymagania i w pełni ukształtowane poczucie estetyki, doceniają dobre tkaniny (m.in. naturalne jedwabie), z których uszyte są „księżycowe” suknie. To piękne kobiety, ciekawe świata, otwarte, lubiące poznawać i smakować – Magda i Maria wielokrotnie nawiązują z nimi przyjazne relacje. Niezależnie od wieku, rozmiarów i kształtów wyznają wartości tożsame z wizją marki MOONS.

Fot.: Agnieszka Kulesza i Łukasz Pik

Inspiracje…

„Księżycowe” projekty tworzone są w oparciu o współczesne trendy modowe, z których dziewczyny wyłapują to, co szlachetne i oryginalne. Każdą kolekcję spinają klamrą kompozycyjną, która mimo zróżnicowania poszczególnych modeli, nadaje całej serii spójności.

Zarówno Magda, jak i Maria mają swoich ulubionych projektantów, guru stylu i estetyki. I choć doskonale znają obowiązujące trendy, nie skupiają się na pracy innych twórców. Bardziej pociąga je przeszłość – to, co minione, ulotne, czasami niedocenione albo zapomniane. Estetyka MOONS inspirowana jest pozornymi przeciwieństwami, które przyciągają się i uzupełniają. Impulsem do stworzenia ostatniej kolekcji (MAGNETISM) był zachwyt nad surowością i sensualnością świata natury.

Duet MOONS czerpie z dualizmu znaczeniowego tego pojęcia – z jednej strony obserwuje naturę kobiet (ich wnętrze), z drugiej zaś koncentruje uwagę na przyrodzie. Nowy cykl odzwierciedla kobiecą siłę, wewnętrzną charyzmę, piękno duszy i umysłu. Jest też naturalną kontynuacją myślenia o minimalistycznej estetyce ślubnej. Projekty bazują na szlachetnych jedwabiach, ręcznie układanych plisach z delikatnego szyfonu, francuskich koronkach z 120-letnią tradycją (tych samych, które na swój ślub wybrała m.in. angielska księżna Katarzyna Middleton). Ogromne znaczenie ma prawdziwy fach, rzemiosło, dbałość o detal i autentyczność.

Fot.: Agnieszka Kulesza i Łukasz Pik

Egalitaryzm czy elitarność?

Duet MOONS projektuje także dla świadkowych, druhen, rodzin przyszłych małżonków oraz wszystkich kobiet, które idąc na wyjątkowe przyjęcie, szukają romantycznych i zmysłowych w swojej prostocie kreacji.

Można zadać pytanie, czy kreacje MOONS są kosztowne? Ceny MOONSowych sukni bywają konkurencyjne w stosunku do modeli dostępnych w popularnych salonach ślubnych, które oferują projekty polskich i zagranicznych marek. Atutem warszawskiego atelier jest wysoka jakość materiałów – kreacje uszyte są wyłącznie z naturalnych tkanin, a te w zwykłych sklepach często bazują na sztucznych tkaninach.

W MOONS szyje się na miarę. Dziewczyny zapewniają, że przeobraziły egalitarność w elitarność. Trochę przekornie, ale świadomie, łączą to, co może być dostępne dla nielicznych, z tym, co dobre dla większości. Przecież chodzi o jakość.

Celem działań projektantek jest przede wszystkim rozbudzanie świadomości prawdziwych potrzeb, dbałość o prostotę i naturalność, wspieranie rzemiosła i tworzenie alternatywy dla popularnej w Polsce mody ślubnej.

Zobacz także

Ludzie / #Wywiad

classic-jpg-12024

Inspiracje są wszędzie. Wystarczy czasami przymrużyć oczy…

Jagoda Matuła-Krawczyk z Matuszka Tattoo opowiada o swojej pasji i kolorach, które w jej pracach są szczególnie ważne!

Ludzie / #Artykuł

classic-jpg-11984

„Po pierwsze powoli” – na zajęciach metodą Feldenkraisa

Czym jest technika Feldenkraisa? Jak może pomoc w odzyskaniu równowagi?

Ludzie / #Wywiad

classic-jpg-11839

Konique – marka dla koniarzy

Konique to młoda polska marka produkująca unikalne produkty dla koniarzy! To magiczne produkty rzemieślnicze dla miłośników zwierząt.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.