/hamag/assets/growroom-slajd-jpg-8033.jpeg

Ogród według sieci Ikea

Drony, rozszerzona rzeczywistość, beacony? Nie! Rok 2017 należy do zieleni! Rośliny to najgorętszy trend ostatnich miesięcy i nic nie wskazuje na to, by miało się to zmienić.

Data publikacji: 28.02.2017

Mimo że nasze urządzenia stają się coraz bardziej skomplikowane, a technologia rozwiązała wiele naszych problemów, to nadal tkwi w nas nostalgia za naturą, spontanicznymi wypadami w góry lub nad jezioro, tam gdzie nie dosięgną nas elektroniczne gadżety. Dlatego tak popularne są letnie ogródki, a hodowanie roślin wraca do łask. Nic dziwnego, że Space10, innowacyjne studio projektowe Ikea, postanowiło wyjść naprzeciw zapotrzebowaniu na zieleń i stworzyło „The Growroom”.

Wyobraź sobie połączenie miejskich ogródków z koncepcjami rodem z Ikea – tak w skrócie można określić „The Growroom”, które jest pomysłem szwedzkiego koncernu na zieleń w miastach. To wielopoziomowe ogródki w formie kuli, które przy odpowiednim zagospodarowaniu są w stanie zaopatrzyć okolicę w świeże warzywa. Poszczególne półki są tak skonstruowane, by z łatwością mogły w nich rosnąć różne rośliny, takie jak zioła czy owoce, z których czerpałaby grupa sąsiadów czy mieszkańcy danej spółdzielni lub bloku. Zajmuje o wiele mniej miejsca niż tradycyjna uprawa, zachwyca także prostym, ale pięknym designem. Co ciekawe, growroomu nie kupimy w najbliższym sklepie Ikea. Musimy wykonać go własnoręcznie na podstawie instrukcji i wzorów udostępnionych za darmo na stronie Space10. Wymaga to nieco umiejętności manualnych, ale efekt jest zarówno efektowny jak i efektywny.

Ogrody według Ikea stanęły w miastach takich jak Helsinki, Rio De Janeiro, Taipei oraz San Francisco. Po ogromnym sukcesie, Space10 postanowiło udostępnić projekt każdemu, kto chce skorzystać ze sferycznego ogrodu. Co ważne, zadbanie o zieleń i świeże pożywienie w miejskiej dżungli to tylko jeden z pretekstów do powstania growroomów. Mają one zachęcić do budowania minispołeczności i nawiązywania sąsiedzkich relacji. Według projektantów, Space10 to pomysł tzw. architektury pauzy, która pomaga odnaleźć się w chaosie dnia codziennego, przystanąć i odetchnąć. Groomroom ma być prawdziwą oazą spokoju i dobrej energii dla mieszczuchów. To nie pierwsza akcja Ikea, która ma na celu poprawę naszego samopoczucia i relacji z innymi. W zeszłym roku Ikea promowała te wartości, organizując sąsiedzkie spotkania w parkach.



Źródło:Digital Trends / Design Boom

Zobacz także

Trendy / #News

i-dz-icon-jpg-13185

Małe zmiany dla dużej różnicy

Już 22 kwietnia obchodzić będziemy Międzynarodowy Dzień Ziemi. Z tej okazji warto poszukać sposobów na to, by zadbać o naszą planetę.

Trendy / #News

ikea-wiosna-icon-jpg-13175

Wiosenny powiew świeżości w IKEA

Wraz z wiosną w sklepach IKEA pojawiają się nowości produktowe, pozwalające tchnąć nieco świeżości do naszych czterech ścian.

Trendy / #News

s-d-icon-jpg-13159

Sztuka w cyfrowej odsłonie

Sztuka i technologia coraz częściej się przecinają. Chociaż nie, to złe słowo – raczej się: uzupełniają. Najlepszym tego dowodem jest ogłoszona właśnie współpraca pomiędzy domem aukcyjnym DESA Unicum a firmą Samsung.