
Nike w wersji plus size
Nike w nowej kampanii zdecydowało się na niesztampowe podejście – nową kolekcję sportowych staników promują modelki plus size.
Joga jest dla każdego, niezależnie od jego kształtów (ang. Yoga is for everybody and every body). Oto motto Claire Fountain, znanej w Stanach Zjednoczonych instruktorki jogi. A także od niedawna modelki. Fountain wystąpiła bowiem jako jedna z gwiazd w najnowszej kampanii Nike Sports Bra Pro 101. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że instruktorka nie przypomina typowych sportsmenek, które kojarzymy z reklam Nike. Sportowy gigant postawił bowiem na krągłości.
68 tysięcy like’ów i ponad 2 tysiące komentarzy na Instagramie. Te liczby pokazują, że pomysł Nike jest strzałem w dziesiątkę. Takie były bowiem reakcje fanów na pierwsze zdjęcie kampanii Sport Bra 101 z modelką plus size, Palomą Elsesser. „Wygląda dziko” czy „dziękuję – w końcu możemy zobaczyć atletów we wszystkich kształtach i rozmiarach” – to tylko niektóre z komentarzy, jakie przeczytać można pod zdjęciem rozciągającej się modelki plus size. Zmiana dotychczasowej taktyki opłaciła się marce, kojarzonej dotychczas ze bardzo szczupłymi modelkami i atletkami o raczej mniejszych rozmiarach. Nowa strategia opiera się na idealnym dopasowaniu stanika do ciała. Każdego ciała, nie tylko tych w rozmiarze XS.
Nike umieszczając zdjęcia nowej kampanii, jednocześnie przeprowadza akcję uświadamiającą. Większość kobiet nosi zbyt duży obwód i zbyt małe miseczki . Podnieś ręce nad głowę. Jeżeli stanik przesuwa się w górę , może trzeba zdecydować się na mniejszy rozmiar – czytamy w social media marki. Kampania ukierunkowana na odpowiedzialność społeczną i wspieranie ruchu body empowerment to sprytny krok ze strony Nike, a siła viralu, jakim stałą się nowa kampania, jest w tym przypadku dużo bardziej opłacalna, niż standardowe kreacje. Przede wszystkim Nike otwiera się na nowych klientów, którzy mają nieco więcej kilogramów, ale chcą zacząć dbać o zdrowie. Dlatego do swojej oferty wprowadziło nowe rozmiary staników, aż do miseczki F. Mimo wszystko decyzja, by produkty z kategorii fit reklamowały puszyste osoby może wzbudzać kontrowersje, zwłaszcza u dotychczasowych klientów marki. Czy Nike, zdecyduje się konsekwentnie wdrażać nowe podejście i zmienić charakter swojej komunikacji? To zależy od dochodów jakie przyniesie jej Sport Bra Pro 101. My nie mielibyśmy nic przeciwko temu.
Źródło: NY dailynews