/hamag/assets/kniterate-slajder-1-jpg-8870.jpeg

Wydrukuj sobie sweter z Kniterate

Obsługa maszyn do szycia i urządzeń dziewiarskich powoli odchodzi w zapomnienie. Niewielu z nas potrafi dziś uszyć ciuchy według swojego projektu...Ale z Kniterate będzie to o wiele łatwiejsze!

Data publikacji: 11.04.2017

Studenci na kierunkach związanych z modą mają przewagę nad resztą społeczeństwa – oni wciąż uczą się jak obsługiwać maszyny do szycia, stworzyć własny materiał, a także całe ubranie według swojej wizji. A szkoda, bo w czasach personalizacji i DIY, te zdolności są na wagę złota. Tak uważa także Gerard Rubio, projektant z Hiszpanii, który stworzył Kniterate, pierwszą digitalową maszynę dziewiarską. Co potrafi niezwykłe urządzenie?

Kniterate to maszyna, o której marzą pasjonaci mody, chcący rozpocząć przygodę z autorskimi projektami. To nic innego jak modowy odpowiednik drukarki 3D. Sterowana poprzez aplikację maszyna może stworzyć materiał o zaprojektowanym przez nas wzorze i kolorze, a także odpowiednim rozmiarze. A przy tym kosztuje zaledwie ułamek tego, co przemysłowe maszyny dziewiarskie. Według Rubio, Kniterate ma być łatwe w obsłudze nawet dla początkujących i dać im możliwość stworzenia materiału zupełnie od zera lub z gotowych szablonów i wzorów. Do wyboru ma być kilka różnych rodzajów ściegów, a możliwości urządzenia mają być imponujące. Na materiał przeniesiemy bowiem nie tylko abstrakcyjne wzory, ale wręcz całe rysunki, które możemy stworzyć własnoręcznie.

To oznacza naprawdę multum sposobów na wykorzystanie Kniterate do własnych projektów modowych i nie tylko. Buty, czapki, skarpetki, bluzki, swetry czy sukienki, a nawet ubranka dla zwierząt – to wszystko możemy teraz opatrzyć własną metką i tworzyć rzeczy w swoim unikalnym stylu. Maszyna ma działać z dowolną przędzą, a jej oprogramowanie na razie jest dopracowywane, by było jak najprostsze i najbardziej efektywne. Rubio wystartował z kampanią Kniterate na Kickstarterze i w zaledwie godzinę zebrał wymagane do uruchomienia projektu 100 tys. dolarów! To bardzo imponujący wynik, szczególnie że w tej chwili zebrał już niemal trzykrotność tej sumy. Twórcy podkreślają, że ich projekt to oferta idealna nie tylko dla pasjonatów i hobbystów, ale też niewielkich biznesów i startupów – nie dziwi więc tak ogromne zainteresowanie Kniterate. Nawet mimo pozornie wysokiej ceny – urządzenie ma kosztować około 4,5 – 5 tys. dolarów, to jednak niewiele za tego typu technologię.

 

Źródło: DesignBoom / Kickstarter

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.