Wino mam w DNA!

Oto trunek idealnie dopasowany do ciebie...

Data publikacji: 13.11.2016

Personalizacja to jeden z najgorętszych trendów ostatnich lat. Do swoich upodobań można dostosować sobie wszystko – od ubrań i dodatków, przez akcesoria do smartfonów i tabletów, na suplementach kończąc. Do tej pory wśród tych ofert brakowało jednie alkoholu. Jednak firma Vinome i na to znalazła sposób.

Vinome to firma wprost z Doliny Krzemowej. Jak każdy pomysł, który stamtąd pochodzi, zaskakuje prostotą i genialnością, a także sprytnym wykorzystaniem nauki. Nazwa firmy pochodzi ze skrzyżowania słów wino i genom (vine, genome). Za pomocą nietuzinkowego podejścia do DNA, Vinome stworzyła idealną ofertę dla miłośników szlachetnych trunków – na podstawie genów dopasuje do klienta idealne wino. Jak to się odbywa? Najpierw, po złożeniu zamówienia, Vinome wysyła do klienta specjalny zestaw, w którym umieszcza próbkę śliny. Następnie odsyła ją, a Vinome na jej podstawie bada jego DNA. Poza tym, klient wypełnia jeszcze dodatkową ankietę dotyczącą jego preferencji smakowych. Dzięki temu firma ma pewność, że dobierze wino perfekcyjnie dobrane do jego gustu. Wynika to z faktu, że to nasze geny odpowiadają za to, jak postrzegamy smaki i zapachy. Dlatego znajomość czyjegoś DNA może pomóc w dopasowaniu dla niego najlepszego menu. Także jeśli idzie o wina.

Testy i proces selekcji wina oparto na wielu miesiącach badań, efektem których jest unikalny proces tworzenia profilu smakowego badanego. Vinome zapewnia przy okazji, że wszelkie zebrane przez nich informacje genetyczne są dobrze chronione w zabezpieczonej bazie danych. Vinome współpracuje z wieloma niewielkimi, rodzinnymi winiarniami w Kalifornii, a win, które znajdują się w ofercie, próżno szukać w zwykłych sklepach. Jednak za tak spersonalizowane podejście sporo się płaci. Same badania genetyczne to koszt rzędu 200 dolarów, natomiast butelka wina, przygotowana na ich podstawie to kolejnych 60-70 dolarów. W dodatku minimalna ilość zamówienia to trzy butelki... Trzeba przyznać, że to sporo jak miły wieczór przy winie, które dodatkowo doceni tylko jedna osoba. Z drugiej strony z pewnością znajdzie się niejeden smakosz, który połakomi się na tak indywidualne doznania smakowe.


Źródło: Vinome / F5

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.