Wibrator – szpieg

Nowe technologie i seks gadżety to coraz popularniejsze połączenia. Może się jednak okazać, że nie zawsze wychodzą one na zdrowie użytkownikom.

Data publikacji: 14.03.2017

W wojnie i miłości wszystkie chwyty dozwolone – dlatego wiele par decyduje się wprowadzić technologię do sypialni i maksymalnie korzystać z możliwości, jakie ona oferuje. Do często wykorzystywanych gadżetów należą, m.in. inteligentne wibratory, które dzięki połączeniu z dedykowaną aplikacją, zbierają informację o naszym życiu erotycznym i podpowiadają jak je ulepszyć. Zebrane statystki i informacje są na wagę złota dla początkujących kochanków lub par szukających urozmaicenia. Niestety, okazuje się, że urządzenia nie zatrzymują ich dla siebie...

We-Vibe Sync to wibrator w wersji smart – pozwala m.in. na sterowanie urządzenia przez smartfon lub tablet, co stanowić ma doskonałe lekarstwo na ból rozstania z ukochanym przy okazji długich wyjazdów. W zależności od siły dotyku na ekranie telefonu, dostosowuje on siłę wibracji w urządzeniu. We-Vibe Sync umożliwia także na dopasowanie intensywności wibracji do ulubionej piosenki. Ciekawy design i wiele możliwości jakie oferuje gadżet sprawiły, że stał się on bardzo popularny – także w Polsce. Nawet dość spora, jak na rodzime warunki cena (550 pln) nie odstraszyła osób spragnionych nowych łóżkowych doznań. Jednak w świetle ostatnich wiadomości z pewnością zrewidowali oni swój zapał wobec gadżetu – okazało się bowiem, że We-Vibe Sync pomagało gromadzić producentowi informacje dotyczące użytkowników: adresy mailowe, numery telefonu, etc. oraz łączyć je z danymi uzyskanymi w trakcie używania urządzenia.

To oznacza ogromną bazę wrażliwych danych, którą zbudował producent. Efekt? Pierwsze pozwy już trafiły do sądu, możliwe że pojawią się kolejne, mimo że WE-Vibe Sync zapewnia, że zgromadzone informacje nie trafią do osób trzecich, a ich bazy są bezpieczne. Mimo to firma jest zmuszona wypłacić niemal 4 mln dolarów odszkodowania – każdy, kto podał jej przy okazji korzystania z wibratora dane, takie jak nazwisko czy numer telefonu, otrzyma aż 10 tysięcy dolarów, natomiast osoby które jedynie kupiły urządzenie dostaną rekompensatę w wysokości 199 dolarów. Ta sytuacja pokazuje jak wrażliwe dane mogą być pozyskiwane przez wearables – są one cenne nie tylko dla użytkownika, ale też dla firm reklamowych i marketingowych. Jak widać ochrona prywatności w dobie technologii nie jest łatwa.

 

Źródło: Antyweb

 

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.