/hamag/assets/on-slajd-jpg-9930.jpeg

Tatuaż na zdrowie

Przez starsze pokolenia może być kojarzony z więzieniem i recydywą, młodsi patrzą na niego raczej jak na dzieło sztuki – to fakt, tatuaż wzbudza wiele emocji.

Data publikacji: 20.06.2017

Tatuaże pełnią różne funkcje. Niektórzy uznają to sposób na wyrażenie siebie, a swoje ciało traktują jako płótno. Inni z kolei chcą upamiętnić ważne dla nich daty lub osoby. W innych przypadkach tatuaż świadczy o przynależności do subkultury. Nieważne jednak czy za tatuażem stoi przesłanie czy też przesłanki czysto wizualne, może on okazać się także wyjątkowo użyteczny w dbaniu o nasze zdrowie. Uczeni z MIT Media Lab i Harvard Medical School uważają, że dzięki ich odkryciu, tatuaż może ustrzec nas przed chorobami.

W jaki sposób? Wszystko to dzięki biosensorycznemu tuszowi Dermal Abyss. Dzięki zmianom koloru zaalarmuje nas, kiedy w organizmie zacznie się dziać coś złego lub wykryte zostaną nieprawidłowości. Naukowo opracowany tusz, wykryje m.in. zmiany w pH skóry czy poziomie glukozy we krwi, co oznacza ciekawą opcje dla osób chorych na cukrzycę. Zwykła zmiana kolorystyczna z niebieskiego na brąz wystarczy, by uniknąć ciągłego pobierania krwi z opuszka palca. Biosensoryczny tusz to efekt badań z zakresu tzw. „beauty technology”, która budzi coraz większe zainteresowanie naukowców, jak i wielkich koncernów. Łączenie technologii, urody oraz zdrowia, to trend, który będzie przybierał na sile. Sensoryczny tusz jest na razie w stanie sygnalizować zmiany w organizmie dotyczące tylko niektórych elementów, takich jak sodu, glukozy i pH, a także poziomu wody w organizmie. Część z nich dostrzeżemy na pierwszy rzut oka, inne widoczne są dopiero pod światłem UV. Pomysłodawcy uważają, że tatuaże wykorzystujące specjalny tusz, mogą okazać się rewolucyjne w medycynie przyszłości i pierwszym kontakcie z lekarzem. MIT Media Lab podkreśla, że wykorzystywanie naszego ciała jako czegoś w rodzaju monitora stanu zdrowia pacjenta nie jest tak odległe jak mogłoby się wydawać.

Biotechnologie są tym, czym dla branży mody stały się wearables – podsumowują eksperci z MIT. To zresztą nie pierwsze eksperymenty placówki z tatuażami. Już wcześniej opracowała ona jednorazowe tatuaże, które mogą łączyć się z urządzeniami mobilnymi. Dzięki takim projektom, tatuaże staną się być może czymś równie popularnym jak smartwatch'e i inne tego typu gadżety.

 

Źródło: Dezeen / Motherboard

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.