/hamag/assets/fomo-slajder-1-jpg-5743.jpeg

Przetrwać FOMO

Czy boisz się, że coś Cię właśnie omija?

Data publikacji: 26.10.2016

FOMO to typowe schorzenie XXI wieku. Fear of missing out, to strach przed tym, że przegapimy ciekawy event lub interesującą inicjatywę. Objawia się to m.in. uzależnieniem od internetu i social mediów i nieustannym sprawdzaniem maila, Facebooka, Instagrama czy Snapchata. To coraz częściej występująca choroba, nic więc dziwnego, że na tapetę wzięła ją projektantka Lara Défayes.

Jej projekt to podejście do FOMO z przymrużeniem oka. Według artystki niekoniecznie zawsze trzeba z nim walczyć. Wystarczy tylko lekko zapanować nad naszym lękiem. Według Défayes, lekiem ma być specjalny zestaw trzech prostych przedmiotów, które mają nam pomóc w poskromieniu FOMO w świecie offline. Jej projekt to praca dyplomowa na szwajcarskiej akademii sztuk pięknych ECAL. Nic więc dziwnego, że zestaw na pierwszy rzut oka zachwyca niebanalnym designem i pięknym czerwonym kolorem. Starannie wykonany stanowi przykład urokliwego gadżetu, jednak jest też użyteczny. Ma pomoc sprawdzić czy dane wydarzenie jest warte, by w nim uczestniczyć oraz jak właściwie trafić na miejsce eventu.

Co zatem znajdziemy w eleganckim metalowym pudełku? Są to trzy niepozorne przedmioty: kompas, gwizdek i latarka. Posiadają jednak wbudowany Bluetooth, dzięki czemu łączą się z Facebookiem i analizują aktualne, a także okoliczne wydarzenia. Gwizdek jest przeznaczony do zapoznania się z listą gości wydarzenia. Za każdym razem kiedy zagwiżdżesz, z listy gości najbliższego zdarzenia są odczytywane przez głośnik ich imiona. Kompas oczywiście wskazuje, w którym kierunku powinniśmy się udać, by dotrzeć na miejsce, natomiast latarka poprzez ilość wibracji informuje, ile czasu zostało do rozpoczęcia wydarzenia. FOMO survival kit wygląda nieco jak zestaw do przetrwania w dziczy. Taki był zamiar projektantki – w końcu, argumentuje, żyjemy w miejskiej dżungli. Jej zestaw to sympatyczny gadżet dla każdego, kto obraca się w sieci.

– Myślę, że wszyscy na co dzień odrobinę cierpimy na FOMO, nawet o tym nie wiedząc. Nie chodzi tylko o Millenialsów, ale o całe społeczeństwo – podkreśla Défayes. Na razie jej zestaw to jedynie projekt artystyczny, ale w dobie wszechobecnych social mediów, jego komercjalizacja wydaje się być całkiem prawdopodobna.

 

Źródło: Label / Lara Défayes

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.