/hamag/assets/fomo-slajder-1-jpg-5743.jpeg

Przetrwać FOMO

Czy boisz się, że coś Cię właśnie omija?

Data publikacji: 26.10.2016

FOMO to typowe schorzenie XXI wieku. Fear of missing out, to strach przed tym, że przegapimy ciekawy event lub interesującą inicjatywę. Objawia się to m.in. uzależnieniem od internetu i social mediów i nieustannym sprawdzaniem maila, Facebooka, Instagrama czy Snapchata. To coraz częściej występująca choroba, nic więc dziwnego, że na tapetę wzięła ją projektantka Lara Défayes.

Jej projekt to podejście do FOMO z przymrużeniem oka. Według artystki niekoniecznie zawsze trzeba z nim walczyć. Wystarczy tylko lekko zapanować nad naszym lękiem. Według Défayes, lekiem ma być specjalny zestaw trzech prostych przedmiotów, które mają nam pomóc w poskromieniu FOMO w świecie offline. Jej projekt to praca dyplomowa na szwajcarskiej akademii sztuk pięknych ECAL. Nic więc dziwnego, że zestaw na pierwszy rzut oka zachwyca niebanalnym designem i pięknym czerwonym kolorem. Starannie wykonany stanowi przykład urokliwego gadżetu, jednak jest też użyteczny. Ma pomoc sprawdzić czy dane wydarzenie jest warte, by w nim uczestniczyć oraz jak właściwie trafić na miejsce eventu.

Co zatem znajdziemy w eleganckim metalowym pudełku? Są to trzy niepozorne przedmioty: kompas, gwizdek i latarka. Posiadają jednak wbudowany Bluetooth, dzięki czemu łączą się z Facebookiem i analizują aktualne, a także okoliczne wydarzenia. Gwizdek jest przeznaczony do zapoznania się z listą gości wydarzenia. Za każdym razem kiedy zagwiżdżesz, z listy gości najbliższego zdarzenia są odczytywane przez głośnik ich imiona. Kompas oczywiście wskazuje, w którym kierunku powinniśmy się udać, by dotrzeć na miejsce, natomiast latarka poprzez ilość wibracji informuje, ile czasu zostało do rozpoczęcia wydarzenia. FOMO survival kit wygląda nieco jak zestaw do przetrwania w dziczy. Taki był zamiar projektantki – w końcu, argumentuje, żyjemy w miejskiej dżungli. Jej zestaw to sympatyczny gadżet dla każdego, kto obraca się w sieci.

– Myślę, że wszyscy na co dzień odrobinę cierpimy na FOMO, nawet o tym nie wiedząc. Nie chodzi tylko o Millenialsów, ale o całe społeczeństwo – podkreśla Défayes. Na razie jej zestaw to jedynie projekt artystyczny, ale w dobie wszechobecnych social mediów, jego komercjalizacja wydaje się być całkiem prawdopodobna.

 

Źródło: Label / Lara Défayes

Zobacz także

Trendy / #News

i-dz-icon-jpg-13185

Małe zmiany dla dużej różnicy

Już 22 kwietnia obchodzić będziemy Międzynarodowy Dzień Ziemi. Z tej okazji warto poszukać sposobów na to, by zadbać o naszą planetę.

Trendy / #News

ikea-wiosna-icon-jpg-13175

Wiosenny powiew świeżości w IKEA

Wraz z wiosną w sklepach IKEA pojawiają się nowości produktowe, pozwalające tchnąć nieco świeżości do naszych czterech ścian.

Trendy / #News

s-d-icon-jpg-13159

Sztuka w cyfrowej odsłonie

Sztuka i technologia coraz częściej się przecinają. Chociaż nie, to złe słowo – raczej się: uzupełniają. Najlepszym tego dowodem jest ogłoszona właśnie współpraca pomiędzy domem aukcyjnym DESA Unicum a firmą Samsung.