/hamag/assets/epicenter-slajd-jpg-10920.jpeg

Pracowniczy chip w Epicenter

W pracy każdy z nas spędza minimum osiem godzin dziennie, pięć dni w tygodniu. To ważny aspekt naszego życia, ale... jak wiele jesteście w stanie poświęcić dla pracy?

Data publikacji: 11.09.2017

Osoby, które pracują w większych firmach i korporacjach, przyzwyczajone są do sformalizowanych procesów i nowych technologii, które ułatwiają zapanowanie nad rozbudowaną strukturą. Karty magnetyczne pozwalające na wjazd do firmowego garażu, budynku biura czy obsługę niektórych urządzeń to chleb powszedni. W przedsiębiorstwach są też miejsca, do których dostęp mają jedynie wybrani. Jednak szwedzka firma poszła o krok dalej – jej pracownicy mogą otworzyć drzwi chipem wielkości ziarnka ryżu. Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że wspomniany chip znajduje się... w skórze pracownika.

Wydaje się być to dużą ingerencją w życie zespołu, ale Epicenter odpowiadające za nietypowy pomysł, wcale nie wymaga od pracowników wszczepienia we własne ciało oprzyrządowania firmy. Zabieg jest całkowicie dobrowolny i ma ułatwić pracę oraz przemieszczanie się po przedsiębiorstwie. Chip wykorzystuje technologię identyfikacji radiowej RFID, którą możecie kojarzyć z zabezpieczeń antykradzieżowych zamieszczanych na produktach w sklepach. W ten sposób chip przesyła sygnał do drzwi czy urządzeń takich jak drukarka, by posiadający chip mogli korzystać z nich bez dodatkowych kart i kodów dostępu. Pierwszą osobą, której założono urządzenie był sam prezes firmy, Felicio de Costa – zabieg wykonano publicznie, a tuż po nim nastąpiła prezentacja działania urządzenia.

Dzięki temu wiele osób z firmy zainteresowało się takim rozwiązaniem i zgłosiło chęć wszczepienia chipa. Inni z kolei są sceptyczni i wolą bardziej tradycyjne metody. Nie stanowi to problemu – zabieg jest w stu procentach dobrowolny. Obecnie zachipowanych jest około 150 pracowników Epicenter. Sam zabieg jest niemal bezbolesny i trwa chwilę – uczucie niewiele różni się od tego, które towarzyszy nam przy zwykłym zastrzyku. Zwolennicy takiego rozwiązania podkreślają, że technologia coraz bardziej wdziera się w nasze życie, a wraz z nią hasła i PIN-y. Zapamiętanie ich jest dużo bardziej skomplikowane niż zbliżenie ręki z chipem w odpowiednie miejsce. Szczególnie, że już wkrótce pracownicy Epicenter mają mieć możliwość płacenia w ten sposób za lunche w czasie przerwy obiadowej. A czy wy dalibyście się zachipować w zamian za drukowanie dokumentów i otwieranie drzwi jednym machnięciem dłoni?


 

Źródło: Wyborcza / BBC

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.