/hamag/assets/pokemon-slajder-960-jpg-3697.jpeg

Polowanie na pokemony

Premiera Pokemon Go zelektryzowała graczy na całym świecie.

Data publikacji: 25.07.2016

Pikachu, Charizard, Bulbasaur. To tylko niektóre z pokemonów, które możesz schwytać dzięki Pokemon Go, najnowszej grze, która już w tej chwili zdeklasowała popularnością Tindera i powoli zagraża Twitterowi. Szturmem podbiła serca fanów kieszonkowych potworów, ale też i osób zwyczajnie zaciekawionych nowinką. Jedno jest pewne – to absolutny hit tego lata.

Mimo ponad 20 lat na rynku, pokemony nadal się nam nie znudziły, a dzięki najnowszym technologiom zbieranie potworków przeszło do... prawdziwego świata. Od teraz podczas spaceru, lunchu, czy w drodze do pracy, możemy zapolować na wymarzonego pokemona. Wystarczy tylko mieć włączony sygnał GPS oraz założyć wygodne buty, bowiem otarcia to spory problem wielu osób, które do tej pory unikały długich spacerów. Niestety, te najrzadsze stworki, często trzeba sobie „wychodzić”. Gdy natrafimy na pokemona, którego chcemy schwytać, wystarczy wybrać opcje rzucenia w niego tzw. pokeballem. Im dalsze i częstsze spacery, tym rzecz jasna nasze szanse na złapanie rzadkiego potworka rosną.

Pomniki, fontanny, a nawet zabytki, mogą dzięki aplikacji zmienić się w centra leczenia milusińskich, a także specjalne sklepy, gdzie kupimy pokeball'e oraz specjalne przysmaki dla złapanych pokemonów. Przemierzając świat ze smartfonem w ręku, możemy także natknąć się na specjalne jaja – jeśli je ze sobą zabierzemy po krótkim spacerze (2-5 km) wykluje się z niego nowy podopieczny. Poza zbieraniem kolejnych pokemonów, najciekawsza opcją są oczywiście potyczki i treningi z innymi graczami – tym razem twarzą w twarz. To ewenement w świecie gier – aplikacja, która zamiast do pozostania w domu, zachęca do wyjście na świeże powietrze, a także interakcje z rzeczywistymi ludźmi, nie w rzeczywistości wirtualnej, ale z tymi spotykanymi na ulicy. Sama gra była stopniowo udostępniana w poszczególnych krajach: pierwsi mogli zagrać fani ze Stanów Zjednoczonych, Australii i Nowej Zelandii oraz Japonii, jednak europejscy gracze obeszli ten problem, pobierając grę z zagranicznych portali. Pokemon Go udostępniono na system iOS, a od kilku dni korzystający ze sklepu Google Play, także mogą pobrać aplikację.

Co ciekawe, Pokemon Go jest darmowe, aczkolwiek możliwe jest odblokowanie dodatkowych opcji dzięki mikropłatnościom, za które można nabyć pokecoins. Można także zdecydować się na dokupienie specjalnej bransoletki Pokemon Go Plus, która ułatwi poszukiwanie potworków. Niestety, premiera urządzenia nie jest jeszcze znana. Jedynym problemem mogą stać się zagapieni spacerowicze, którzy wpatrzeni w telefon potkną się lub wpadną na innych, a także bolesne zakwasy – w końcu nie wszyscy gracze przyzwyczajeni są do dalekich spacerów. Czy Pokemon Go to przy okazji doskonała recepta na otyłość?


Źródło: Pokemon Go / Hiro

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.