Płać ile chcesz

Idealna promocja? Taka, gdzie sam ustalasz ile płacisz za wymarzony produkt. Brzmi jak marzenie zakupoholika, ale marka Everlane wprowadziła je w życie.

Data publikacji: 13.01.2017

W sklepach panuje teraz istne wyprzedażowe szaleństwo. Kolejne marki prześcigają się, by przyciągnąć do siebie klientów i wyprzedać jak najwięcej przed wprowadzeniem nowych kolekcji. Zaprawieni w bojach szukają najkorzystniejszych ofert, promocji i przecen, by zdobyć wymarzone rzeczy w okazyjnych cenach. Nikt jednak nie zaskoczył klientów jak Everlane, która z okazji sezonowych wyprzedaży stwierdziła, że to kupujący zdecydują, ile zapłacą za daną rzecz.

„Choose your price” to hasło najnowszej kampanii Everlane, młodej, przebojowej marki odzieżowej ze Stanów Zjednoczonych. Nietypowa akcja pozwala przez kilka dni decydować klientom, ile chcą zapłacić za przeceniony towar. I wbrew pozorom nie jest to czyste szaleństwo - „choose your price” to efekt przemyślanej strategii. Marka chce w ten sposób wytłumaczyć swoim odbiorcom, jak działają wyprzedaże i skąd biorą się ceny na metkach. To także ciekawe rozwinięcie komunikacji otwartej na szczerości, z której słynie młody brand. Jak twierdzi CEO Everlane, Michael Preysman, marka nie ma nic do ukrycia, dlatego otwarcie mówi o swoich cenach. Na czym więc polega kampania „choose your price”? Przy każdej rzeczy z działu wyprzedaży, klienci mogli zauważyć trzy różne ceny do wyboru. Po najechaniu na cenę dowiadują się jak rozdysponowana zostanie kwota – jaka część pójdzie na wynagrodzenia zespołu, produkcję, wdrożenia czy marketing. W ten sposób marka chce uzmysłowić klientom, ile kosztuje tworzenie wysokiej jakości ubrań i z czego wynikają ich ceny. Co ciekawe, klienci nie zawsze wybierali najniższą możliwą kwotę. Pierwszego dnia 10% z nich wybrało średnią lub najwyższą cenę. Preysman uważa, że to swojego rodzaju podziękowanie za szczerość. Everlane jasno przedstawiło swoje koszty z biznesowego punktu widzenia, a ponieważ inne marki nie zdobyły się dotąd na taki krok, klienci płacąc więcej, mogli pokazać, że doceniają ten gest. Brand jednocześnie podkreśla, że co jakiś czas będzie organizował podobne akcje, jednak nie będą to typowe wyprzedaże sezonowe, jakie organizują inne sieci.  

– To działanie pomogło wyjaśnić kilka rzeczy, a po pięciu dniach przecenione ubrania powrócą do oryginalnej ceny – podsumowuje kampanię Preysman. Obserwując szum jaki wywołała akcja w mediach, polityka absolutnej szczerości cenowej z pewnością pomogła umocnić Everlane wizerunek niepokornej, ale uczciwej wobec klienta marki.

 

Źródło: BuzzFeed / Everlane

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.