Paragon na otyłość

To smutna prawda: jesteśmy społeczeństwem grubasów. Statystycznie co trzeci z nas ma za dużo tłuszczu tu i ówdzie. Ale co robić, gdy wokół nas kusi tyle pyszności?

Data publikacji: 08.03.2017

Aż 27 procent Polaków jest otyłych, a niemal połowa ma nadwagę i to mimo wszechobecnego trendu na dietę fit i uprawianie sportów. Ćwiczenia są ważne i pozwalają pięknie wyrzeźbić ciało, ale lekarze alarmują, że to w kuchni dzieje się najwięcej złego. Bo cóż nam po intensywnym treningu cardio lub sesji z jogą, jeśli po nim sięgniemy po kubełek lodów, nuggetsy i inne rzeczy wypakowane chemią, konserwantami i niezdrowym tłuszczem? Dlatego projektant Hayden Peek postanowił walczyć z nadwagą już przy sklepowych półkach.

Pomysł designera jest prosty – umieszczać informacje o kaloriach, wartościach odżywczych i zawartości tłuszczów czy węglowodanach na zakupowych paragonach. W ten sposób, płacąc od razu zobaczymy nie tylko, ile nasze zakupy są warte, ale też czy są wartościowe dla naszego organizmu. Peek zapożyczył ostre barwy i układ informacji wykorzystywany w tabelach składników umieszczanych na tylnych części opakowań produktów spożywczych. Jednak zamiast chować informacje z tyłu, tam gdzie nikt nie patrzy, chce je uwypuklić przenosząc zsumowane informacje na sam dół rachunku, gdzie przyciągną wzrok krzykliwym designem. W ten sposób łatwiej uzmysłowić sobie jak fatalny wpływ na naszą sylwetkę i zdrowie mogą mieć nasze decyzje zakupowe.

Z rachunku moglibyśmy wyczytać, m.in. liczbę kalorii, zawartości cukru, soli oraz ilości tłuszczów nasyconych i nienasyconych w kupionych produktach. W tabeli wykorzystane mają być trzy kolory: zielony, żółty i czerwony, które już na pierwszy rzut oka wskazywałyby statystyki, które powinny być dla nas alarmujące. Peek ma nadzieję, że jego pomysł pozwoli walczyć z problemem nadwagi – w jego rodzimej Wielkiej Brytanii można mówić o prawdziwej pladze otyłości. Według tamtejszych prognoz, w 2030 roku problem będzie dotyczył niemal ¾ mężczyzn i ponad 60% kobiet. Możliwość zweryfikowania swojej diety i wartości dostarczanych do organizmu na paragonie może zapobiec takiemu obrotowi sprawy i pomóc edukować o poprawnym odżywianiu i planowaniu zbilansowanej diety. Peek zaczął już kontaktować się z poszczególnymi marketami, by zainteresować ich swoim rozwiązaniem. Mamy nadzieję, że pomysł dotrze i do Polski – bardziej świadome, zdrowsze zakupy są stanowczo na tak!


Źródło:Dezeen / F5

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.