/hamag/assets/muzyka-slajder-jpg-11906.jpeg

Muzyka, która zabija

Lubicie spacerować z założonymi słuchawkami, zatraceni w ulubionych rytmach? Ostrożnie! Ten zwyczaj może mieć fatalne skutki.

Data publikacji: 06.12.2017

Sporo jest kampanii społecznych ostrzegających przed rozpraszaczami kierowców, np. wysyłaniem sms-ów czy dzwonieniem w trakcie prowadzenia auta. To bardzo pozytywne zjawisko, bo nawet kilka sekund nieuwagi wystarczy, by spowodować wypadek. Jednak nieuwaga nie jest jedynie domeną kierowców. Także piesi powinni zachować czujność i nie przyklejać nosów do ekranów smartfonów czy nie słuchać muzyki na tyle głośno, by zagłuszała odgłosy z zewnątrz. Właśnie ten drugi przypadek jest wyjątkowym problemem m.in. w Tajlandii – piesi w słuchawkach powodują wiele wypadków, wynikających z faktu, że nie usłyszeli zbliżającego się auta. Lekarstwem na tzw. headphones distraction ma być aplikacja na smartfony stworzona przez lokalną agencję ubezpieczeniową, LMG Insurance.

Średnio na jednego mieszkańca Tajlandii przypada 1,5 smartfona – nic dziwnego, że LMG Insurance szukając sposobu na walkę z nieuważnymi pieszymi sięgnęło po telefony. Wielu pieszych, którzy zginęli na tajskich drogach miało na uszach słuchawki podłączone do telefonu, przez co nie byli w stanie wystarczająco szybko zareagować na zagrożenie. Dlatego firma stwierdziła, że zamiast zabraniać ludziom głośnego słuchania muzyki podczas spacerowania po mieście, dużo skuteczniejsze będzie sprawienie, by było to bezpieczniejsze. W końcu muzyka to dla wielu osób źródło ogromnej przyjemności – LMG nie chciało jej odbierać. Dlatego wraz z agencją BBDO Bangkok, firma przygotowała aplikację Safe&Sound.

Monitoruje ona drogę, jaką przemierza pieszy i w momencie, w którym zbliża się on do ulicy, aplikacja ścisza muzykę w słuchawkach do 70%, oraz poprzez mikrofon w telefonie, wzmacnia odgłosy z zewnątrz o 30%. W ten prosty sposób pozwala słuchać muzyki bez odrywania się od rzeczywistości. Natomiast gdy odejdziecie od ulicy i wejdziecie np. do parku czy na deptak, muzyka wróci do pierwotnej głośności. Co ciekawe, aplikacja na podstawie waszej prędkości rozpoznaje jeśli korzystacie z publicznego transportu i w takim przypadku nie ścisza muzyki. Pomysł jest wyjątkowo udany, doceniono go też m.in. przyznając prestiżową nagrodę dla branży reklamowej, Cannes Lions. A wam zdarza się udać na jogging czy spacer z muzyką ustawioną na maksimum?

 

Źródło: AdWeek / BrandingInAsia

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.