/hamag/assets/muzyka-slajder-jpg-11906.jpeg

Muzyka, która zabija

Lubicie spacerować z założonymi słuchawkami, zatraceni w ulubionych rytmach? Ostrożnie! Ten zwyczaj może mieć fatalne skutki.

Data publikacji: 06.12.2017

Sporo jest kampanii społecznych ostrzegających przed rozpraszaczami kierowców, np. wysyłaniem sms-ów czy dzwonieniem w trakcie prowadzenia auta. To bardzo pozytywne zjawisko, bo nawet kilka sekund nieuwagi wystarczy, by spowodować wypadek. Jednak nieuwaga nie jest jedynie domeną kierowców. Także piesi powinni zachować czujność i nie przyklejać nosów do ekranów smartfonów czy nie słuchać muzyki na tyle głośno, by zagłuszała odgłosy z zewnątrz. Właśnie ten drugi przypadek jest wyjątkowym problemem m.in. w Tajlandii – piesi w słuchawkach powodują wiele wypadków, wynikających z faktu, że nie usłyszeli zbliżającego się auta. Lekarstwem na tzw. headphones distraction ma być aplikacja na smartfony stworzona przez lokalną agencję ubezpieczeniową, LMG Insurance.

Średnio na jednego mieszkańca Tajlandii przypada 1,5 smartfona – nic dziwnego, że LMG Insurance szukając sposobu na walkę z nieuważnymi pieszymi sięgnęło po telefony. Wielu pieszych, którzy zginęli na tajskich drogach miało na uszach słuchawki podłączone do telefonu, przez co nie byli w stanie wystarczająco szybko zareagować na zagrożenie. Dlatego firma stwierdziła, że zamiast zabraniać ludziom głośnego słuchania muzyki podczas spacerowania po mieście, dużo skuteczniejsze będzie sprawienie, by było to bezpieczniejsze. W końcu muzyka to dla wielu osób źródło ogromnej przyjemności – LMG nie chciało jej odbierać. Dlatego wraz z agencją BBDO Bangkok, firma przygotowała aplikację Safe&Sound.

Monitoruje ona drogę, jaką przemierza pieszy i w momencie, w którym zbliża się on do ulicy, aplikacja ścisza muzykę w słuchawkach do 70%, oraz poprzez mikrofon w telefonie, wzmacnia odgłosy z zewnątrz o 30%. W ten prosty sposób pozwala słuchać muzyki bez odrywania się od rzeczywistości. Natomiast gdy odejdziecie od ulicy i wejdziecie np. do parku czy na deptak, muzyka wróci do pierwotnej głośności. Co ciekawe, aplikacja na podstawie waszej prędkości rozpoznaje jeśli korzystacie z publicznego transportu i w takim przypadku nie ścisza muzyki. Pomysł jest wyjątkowo udany, doceniono go też m.in. przyznając prestiżową nagrodę dla branży reklamowej, Cannes Lions. A wam zdarza się udać na jogging czy spacer z muzyką ustawioną na maksimum?

 

Źródło: AdWeek / BrandingInAsia

Zobacz także

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Trendy / #Artykuł

classic-1-jpg-12003

Odkrycia świąteczne – grudzień 2017

Opaska motywująca, depilator świetlny, lokówka i wiśniowe przysmaki – to nasze grudniowe inspiracje.