Muzeum Porażki

Arcydzieła mistrzów, dopracowane w najdrobniejszych detalach, monumentalne posągi i kunsztowne ozdoby – to zazwyczaj możemy zobaczyć w muzeach. Nie w Muzeum Porażki.

Data publikacji: 20.04.2017

Eksponaty w muzeach zazwyczaj zadziwiają nas urodą lub sprytną metodą działania. Dzięki nim możemy poznawać historię innych kultur, meandry sztuki lub dowiedzieć się więcej o faunie i florze z całego świata. To prawdziwe świątynie ludzkiego talentu i inwencji. Jednak nowe muzeum, które właśnie powstało w Szwecji, nie do końca wpisuje się w te ramy. Tam, zamiast dzieł sztuki Rembrandta lub antycznych broni będziemy mogli zobaczyć największe wpadki produktowe na świecie – jeśli wybieracie się do Skandynawii, koniecznie odwiedźcie Muzeum Porażki.

Perfumy o zapachu skórzanego siedzenia od Harleya Davidsona, lasagne od Colgate i długopis stworzony specjalnie dla kobiet – oto największe porażki produktowe ostatnich lat, które będzie można podziwiać w Muzeum Porażki. To pomysł Samuela Westa, który jest zafascynowany wpadkami wielkich korporacji i od lat zbiera nieudane efekty ich działań. Jak sam mówi, jego muzeum ma być prawdziwą pochwałą błędów i fatalnych decyzji. Fakt że gigantyczne przedsiębiorstwa o wielomilionowych obrotach są w stanie wypuścić na rynek produkty tak złe, że aż śmieszne, od lat fascynował Westa. Według niego jedyny sposób, by podobną porażkę obrócić w sukces, to zaufanie nauce. Bez podejmowania prób stworzenia unikalnych, choć nie zawsze mądrych rzeczy, nie mielibyśmy do czynienia z większością innowacji. West podkreśla, że czasem jedynie detale różnią spektakularną porażkę i ogromny sukces. Zmęczony ciągłą celebracją kultury sukcesu, postanowił pokazać też intrygującą stronę porażki. Dlatego właśnie stworzył nietypowe muzeum.

– Zauważyłem, że sukces zawsze stawiany jest na piedestale, podczas gdy porażki zamiatane są pod dywan. Jednak jak wiemy, aż 90 procent innowacji nie udaje się – o idei muzeum opowiada West.

W muzeum znajdziemy w nim m.in. Coca Colę o smaku kawy, urządzenie z 1940 roku do przeprowadzenia lobotomii w domowych warunkach czy grę planszową z Donaldem Trumpem w roli głównej. Łącznie w Muzeum Porażki znajduje się 51 różnych produktów, ale kolejnych będzie przybywać – w końcu wpadki zdarzają się nawet najlepszym. Otwarcie muzeum planowane jest już na czerwiec.

 

Źródło: Business Insider / Quartz

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.