Książka kameleon

Są książki, które czytamy tylko raz, a także takie, po które sięgamy kilka razy – to zasługa fabuły, świetnych dialogów lub bohaterów. Ta książka ma na to inny patent...

Data publikacji: 30.03.2017

Czasami zdarza się, że po kupieniu odkładamy książkę na półkę i zapominamy o niej. Bywa również tak, że raz przeczytana lektura wtapia się w krajobraz naszego mieszkania, a my przestajemy ją zauważać. A szkoda, bo dobra książka potrafi skutecznie pobudzić szare komórki, zadbać o nasz zasób słownictwa, a także pomaga walczyć z chorobami takimi jak demencja starcza. Poza tym czytanie to doskonały relaks. Dlatego Studio Oak & Morrow stworzyło książkę, która nieczytana przez jakiś czas, przypomni o swoim istnieniu.

Im dłużej niezwykła książka jest nieczytana, tym bardziej się odbarwia i staje się w końcu czarna. Wygląda to tak, jakby książce robiło się przykro, że stoi na półce i zbiera kurz. Zespół z Oak & Morrow odpowiedzialny za stworzenie albumu o holenderskim designie zadał sobie niecodzienne pytanie: o czym marzą książki. Odpowiedź nasunęła się sama – o tym, by być czytane. Efektem jest okładka, która pokazuje jak długo lektura pozostaje nietknięta i jednocześnie zachęca, by ponownie do niej zajrzeć. Na co dzień okładka jest wielobarwna, jednak dzięki nadrukowi na kilku warstwach fosforyzującego papieru, który reaguje na dotyk, po czasie się odbarwia. Kolory wracają, gdy zostanie znów wzięta do rąk. Książka nie nabiera jednak barw w jednej chwili – trzeba chwilę przeglądać każdą z 4 różnych okładek, aby w pełni zobaczyć pierwotne obrazy.

Sama książka to intrygujący przekrój przez najważniejsze projekty holenderskich designerów, a jej lektura jest naprawdę wciągająca, więc częste sięganie po nią nie powinno sprawiać problemów. Oak & Morrow chciało zaintrygować czytelnika, szczególnie, że co roku zaprojektowanie albumu dla Art Directors Club Netherlands zostaje zlecone w ramach konkursu i jest prestiżowym wyróżnieniem dla każdego wykonawcy. Nic dziwnego, że studia projektowe co roku starają się pokazać, że zasłużyły na ten przywilej. W tym roku do konkursu stanęło 12 zespołów. Studio, które zwyciężyło jest znane z interaktywnego podejścia do produktów i projektowania doświadczeń, które zapadają w pamięć. Jak widać doskonale wywiązało się z powierzonego mu zadania. Najnowszy album od ADCN nosi tytuł „Rhetoric as the art of design” a temat tego dyskursu przejawia się w ilustracjach na okładkach wykonanych m.in. przez Zeloot'a.


Źródło: Oak & Morrows

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.