/hamag/assets/depr-slajder-1-jpg-5765.jpeg

Instagram leczy duszę

Social media mogą pomóc w walce z depresją

Data publikacji: 26.10.2016

Oto liczby, które robią wrażenie: 500 milionów użytkowników i 300 milionów osób używających Instagrama codziennie. To oznacza, że każdego dnia w portalu zamieszczane są setki tysięcy zdjęć, nic więc dziwnego, że zespół Instagrama postanowił wykorzystać jego potencjał, by walczyć z jedną z coraz poważniejszych chorób naszych czasów: depresją.

Cierpi na nią aż 350 mln osób na świecie – to aż 5% naszej populacji! W dodatku obserwuje się tendencje wzrostowe: z roku na rok coraz więcej osób mierzy się z chorobą. Czy w tej walce sprzymierzeńcem mogą okazać się media społecznościowe? Okazuje się, że tak. Twórcy Instagrama wprowadzili nową funkcję do swojej aplikacji, która pozwoli wykryć ludzi z podejrzeniami depresji i pomóc im na czas. Ma się to odbywać poprzez specjalne zgłoszenia. Jeśli przeglądając obserwowane profile, trafimy na zdjęcie, które nas zaniepokoi i będzie sugerowało, że nasz znajomy ma gorszy okres w życiu i być może zmaga się z depresją, możemy zgłosić ten fakt administratorom aplikacji. Autor takiej fotografii otrzyma informację, że ktoś się o niego martwi i jeśli potrzebuje pomocy, może ją otrzymać. Aby jak najlepiej wspierać chorych, Instagram nawiązał współpracę z takimi organizacjami jak: National Eating Disorders Association (Państwowe Stowarzyszenie do Spraw Zaburzeń Odżywiania) czy National Suicide Prevention Lifeline (infolinią mającą zapobiegać samobójstwom). Jeśli dana osoba zechce skorzystać z pomocy Instagrama, będzie miała do wyboru trzy opcje: zadzwonić na bezpłatną infolinię, skontaktować się z przyjacielem lub otrzymać specjalną broszurę z poradami na temat walki z depresją.

– Nowa funkcja jest zaprojektowana tak, aby poinformować, że jesteś otoczony przez społeczność, która dba o ciebie, w momencie, kiedy najbardziej tego potrzebujesz – podkreśla Marne Levine z zespołu Instagrama. To nie pierwsze tego typu działanie aplikacji. W tym roku Instagram walczył z hejtem w sieci poprzez specjalny filtr, który usuwał agresywne i krzywdzące komentarze. Z kolei 4 lata temu wypowiedział wojnę zaburzeniom odżywiania i zbanował hashtagi takie jak: #thinspiration, #thighgap czy #proana. Czy social media pójdą w kierunku odpowiedzialności społecznej? Naszym zdaniem to świetny pomysł!

 

Źródło: ID Vice / Onet

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.