Co kot miau na myśli

Dzięki specjalnej obroży, dowiesz się, co ma na myśli twój kot.

Data publikacji: 07.06.2016
Chyba każdy właściciel zwierzaka czasem zastanawia się, co by powiedział jego pupil, gdyby potrafił mówić. Z takiego założenia wyszedł producent przysmaków dla kotów, Temptations i stworzył obrożę, która tłumaczy miauknięcia na ludzką mowę.

Obroża Catterbox wyposażona jest w głośnik i mikrofon, w dodatku łączy się ze smartfonem przez Bluetooth lub wi-fi za pomocą dedykowanej aplikacji. Wszystko po to, byś po założeniu jej zwierzakowi mógł w końcu dowiedzieć się, co kot miał na myśli. Nie tylko możesz usłyszeć „wypowiedzi” pupila, ale nawet ustawić w aplikacji głos, którym przemawia. Gadżet został opracowany na podstawie obszernych badań nad nagraniami dźwięków wydawanych przez koty. W trakcie badań zespół zebrał także sporo dodatkowych informacji o zachowaniu kotów względem ludzi, które pozwolą lepiej zrozumieć nasze zwierzaki. Specjalnie powołany do tego zespół, Temptations Lab wraz z agencją reklamową adam&eveDDB, zainicjował projekt, aby dać właścicielom kotów jeszcze więcej radości z ich posiadania – z pewnością Catterbox sprawi miłośnikom mruczków wiele frajdy.

catterbox

- Koty nas fascynują, więc rozpoczęliśmy misję, aby poznać je lepiej – tłumaczy globalny dyrektor marki Temptations, Pete Simmons. – Poprzez badania, dowiedzieliśmy się, że miauczenie dorosłego kota to jego sposób, by komunikować się z ludźmi. Dzięki inwestycji w prototyp Catterbox, możemy dążyć do lepszego zrozumienia między kotem, a jego właścicielem i po raz pierwszy dać kotom głos. Temptations od lat zbliża poprzez swoje smakołyki ludzi i ich zwieszaki, ale chcieliśmy pójść o krok dalej.

obroża catterbox

Oczywiście zdania wypowiadane przez obrożę, nie są dokładnym odzwierciedleniem kociej mowy – raczej wskazują aktualny nastrój kota oraz jego reakcje na bodźce. Obroża informuje, np. że kotu smakuje podany przysmak lub że przestraszył się suszarki. Catterbox jest raczej ciekawym gadżetem, niż faktyczna platforma komunikacji ze zwierzakami, jednak z pewnością może pomóc, szczególnie mniej doświadczonym właścicielom, w rozpoznaniu reakcji swoich zwierzaków. Obroże wykonane za pomocą druku 3D, dostępne są w czterech kolorach: czarnym, żółtym, niebieskim oraz zielonym. Prototypowe obroże już pojawiły się w Stanach Zjednoczonych oraz Nowej Zelandii, a Temptations bada jeszcze pierwsze reakcje. Być może, jeśli projekt okaże się sukcesem, pojawią się także w Polsce.

Źródło: CatterBox

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.