/hamag/assets/big-jpg-2678.jpeg

Calvin Klein erotycznie

Nowa kampania CK „Erotica” z Kendall Jenner jest bardzo sugestywna.

Data publikacji: 24.05.2016
Calvin Klein od lat stawia na seksualność w swoich kampaniach. Mimo to, nowa odsłona serii #mycalvins z Kendall Jenner, Abbey Lee Kershaw, Saskią de Brauw i Klarą Kristen wzbudza wiele emocji. Marka dzięki sugestywnym pozom dziewcząt i odpowiednim akcesoriom, takim jak soczysty grapefruit, stworzyła w ostatniej sesji bardzo prowokacyjny klimat i wywołała medialną burzę.

Stare powiedzenie mówi: sex sells. Calvin Klein najwyraźniej wyszedł z podobnego założenia, planując nową sesje dla kampanii #mycalvins. Sama kampania jest świetnym przykładem na odświeżenie retro hasła i nawiązania do reklamy z 1981 r. w której wystąpiła Brooke Shields. Odświeżenie jej w 2014 roku było strzałem w dziesiątkę. Zabawa sugestią zdobyła serca klientów, a hashtag #mycalvins zdobył szturmem Instagram, na którym młodzi klienci marki dumnie pokazują wystającą lamówkę z logo Calvin Klein. Najnowsza odsłona kampanii, zatytułowana „Erotica”, została jednak potraktowana nieco bardziej wprost niż poprzednie. Modelki korzystają z rekwizytów, mających nasuwać dość jednoznaczne skojarzenia z waginą.

Każde ze zdjęć zostało tradycyjnie opatrzone hasłem I _ in #mycalvins z odpowiednim dopowiedzeniem w pustym miejscu. Mamy więc flash, eat, pulse czy belfie in #mycalvins. I chociaż część napisów jest dość odważna, to nie one wywołały oburzenie mediów. Najwięcej zarzutów padło bowiem wobec póz młodziutkich modelek oraz ujęć w jakich są prezentowane. Przykładem niech będzie zdjęcie z modelką Klarą Kristin, gdzie prezentowana jest w ujęciu z tzw. żabiej perspektywy, dzięki czemu odbiorca ma wrażenie, że zagląda jej pod sukienkę. Zdjęcie zostało opatrzone podpisem I flash in #mycalvins, jednak jak zarzucają CK media, hasło jest wyjątkowo nietrafione. 23-letnia modelka wygląda jakby była podglądana, nie zaś obnosiła się swoją bielizną.

Uwagę prasy zwróciła też delikatna uroda modelki, która sprawia, że wygląda ona na dużo młodszą niż w rzeczywistości. W związku z tym pojawiły się nawet zarzuty o promowanie pedofilii. Nie jest to pierwszy przypadek, gdy kampania marki wywołała skrajne emocje – w latach '90 z podobną reakcją spotkała się sesja zdjęciowa z Kate Moss oraz Markiem Wahlbergiem. Calvin Klein wykazuje się jednak konsekwencją i śmiało można założyć, że nie złagodnieje przy kolejnych kampaniach, a głosy krytyki tylko zachęcają do stawiania granicy dalej.

Źródło: Esquire

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.