/hamag/assets/otwarcie-jpg-6826.jpeg

Mieszkanie w duchu hygge

W jakie dodatki wyposażyć swój dom, aby poczuć sielską atmosferę zgodnie z trendem hygge?

Data publikacji: 10.01.2017

Tak zwana duńska sztuka szczęścia, czyli hygge polega na niespiesznym celebrowaniu życia. Daleka jestem od tego, aby komercjalizować to zjawisko, jednak mam nieodparte wrażenie, że takie poczucie sielskości budują także przedmioty, którymi się otaczamy.

Jeśli lubisz wić przytulne gniazdko w mieszkaniu, ten tekst jest dla ciebie. Zwiedziona urokiem duńskiego sposobu na dobre samopoczucie wyszukałam kilka perełek, które moim zdaniem pomogą w wykreowaniu ciekawego klimatu w mieszkaniu. Klimatu ciepła i beztroski, dalekiego od bezdusznego minimalizmu. Zimą niech będzie swojsko przede wszystkim!

ŚWIATŁO/ZAPACH

Odgrywa bardzo ważną rolę w kreowaniu sympatycznej aury intymności. Fantastyczne będą kolorowe cotton balls, ledowe lampki nie tylko choinkowe i przede wszystkim świece. To dzięki nim wpuścimy nieco magii w nasze domowe pielesze. Dobrze jest także połączyć elementy aromaterapii i terapii światłem. Wystarczy ulubiony olejek, świeczki, kominek zapachowy i już w mieszkaniu robi się nieco przytulniej. Na rynku dostępne są także profesjonalne aromatyzery emitujące rozmaite kolory światła oraz zapachy. Do tego wszystko potrzebny będzie już tylko wygodny fotel i góra książek! Takie rozproszone światło i subtelne aromaty działają odprężająco i kojąco, co na pewno wielu z was doceni po zabieganym dniu. Zdarza się, że aromatyzery wyposażone są w głośniki, z których dochodzą nas przyjemne dźwięki natury. Tak, hygge to doskonały sposób na odreagowanie stresów, detoks dla ciała i ducha!

Lampiony HOUSE&more, Cotton balls, fot. Anna Dominik, www.cottonballlights.pl

Sznur światełek marki House Doctor, ScandiShop.pl

Aromatyzer Oregon Scientific

Niezbędne do aranżacji mieszkania mogą okazać się także lampiony, które wysyłają ciepłe, przyjemne światło. Duże, przezroczyste – dają spore możliwości stylizacyjne. Do ich wnętrza można włożyć prócz świec, autorskie kompozycje z szyszek, świerku lub kamyków.

KOCE/PODUSZKI/PLEDY

Są idealne na zimowe chłodne wieczory. Od razu konotują obrazy związane z czytaniem książek, słuchaniem muzyki, wielkim kubkiem herbaty lub kakao. Otulenie się miękkim, ciepłym kocem to jedyne o czym marzę po całym dniu pracy. Wybieram bawełnę i wełnę, najlepiej w stonowanych pastelowych kolorach, które dodatkowo działają uspokajająco. Najlepsze koce to te ręcznie robione na drutach o warkoczowych splotach. W sypialni i salonie, na łóżkach, sofach i fotelach świetnie wyglądają kolorowe poduchy – im więcej, tym lepiej. Nie tylko zdobią wnętrze, ale sprawiają, że jest nam wygodniej!

Pled z wełny owczej, Poplecione, fot. Grzegorz Broniatowski

Miękko i przytulnie

Miękki koc bawełniany Mumla

Zara Home

H&M Home

PRZYJACIELE/JEDZENIE/SPOKÓJ

Myśląc o hygge, od razu czuję zapach książek, widzę tlący się kominek, hamak, ciepłe skarpetki i duży kubek gorącej herbaty lub kawy, jednym słowem przyjemnie spędzony czas. To błoga chwila samotności. Ale nie tylko. Idąc tropem duńskiego poczucia szczęścia, hygge to także wspólnota – wspólne gotowanie pysznych potraw, pieczenie ciast i ciasteczek, oglądanie filmów i długie rozmowy. Aż chce się być bardzo hygge!

Czytanie książek jest bardzo hygge!

Wspólne gotowanie i biesiadowanie to sposób na zimowe dni i wieczory

Hygge – jedzenie smakowitych dań i długie rozmowy przy suto zastawionym stole

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.