/hamag/assets/modern-classic-big-jpg-436.jpeg

Dom w stylu modern classic

Trendy to zawsze gorący temat. Dobrze jest o nich wiedzieć i traktować je jako inspirację. O te najbardziej gorące tendencje zapytaliśmy specjalistkę!

Data publikacji: 06.11.2015

Trendy zmieniają się jak w kalejdoskopie, a producenci pod okiem projektantów, stylistów i architektów wnętrz tropią nowe możliwości, aby nietuzinkowe dekoracje były dostępne dla przeciętnego odbiorcy!

Style…

Wiosnę 2015 roku powitamy radosnymi wzorami papuzich piór i szalonych roślinnych wzorów rodem z Palm Springs, a także spokojnymi kolorami pasteli: błękitu, mięty, koralu. W dodatkach obok srebra zabłyśnie złoto i miedź. Jednak czy te trendy przetrwają cały rok? To się okaże.
W 2015 roku nie spodziewałabym się jakichś stylistycznych przełomów. Raczej będziemy obserwować wzmocnienie i urozmaicenie trendów, które pojawiły się w sezonie poprzednim. Najmocniejsze z nich są dwa i sytuują się na przeciwległych biegunach, czasem „łapiąc” punkty styku. Zatem z jednej strony miks stylu loftowego ze skandynawskim. My Polacy pokochaliśmy ten typ wnętrz. Widać potrzebujemy dużej ilości światła, jasnych przestrzeni i prostych form. Łączymy je z rzeczami z odzysku, zrobionymi samodzielnie lub na takie stylizujemy. Lubimy naturalne lub bielone drewno i kroplę czerni w dodatkach. Jest to trend, który „czują” ludzie młodzi, odważni, często traktujący zabawę ze swoim pierwszym wnętrzem jako niezobowiązującą przygodę. Przy zakupach pomocna będzie znajomość takich marek jak HK Living, Bloomingville, House Doctor.
Na drugim biegunie mamy nie mniej interesujący nurt nowoczesnej klasyki (modern classic), przez niektórych nazywany „stylem nowojorskim”. Mamy tu klasycyzujące formy ubrane w szlachetne materiały: lite drewno, polerowany nikiel, fazowane szkło, wysokiej jakości tkaniny i tapety. Bogata, graficzna ornamentyka bazuje na amerykańskich patternach: moroccan, trellis, chevron, quatrefoil. Wzory dowolnie miksujemy, ponieważ są „kompatybilne”. Pamiętajmy jednak, aby zachować odpowiednie proporcje powierzchni gładkich do tych ze wzorem. Modern classic wprowadza do wnętrza ład i harmonię oraz wrażenie luksusu poprzez stosowanie czystych linii podziału i kompozycji opartych na symetrii. Tutaj doskonałe rzemiosło współgra z wysmakowaną formą i perfekcyjnie dopracowanym detalem. Pomimo sięgania do tradycji i czerpania z niej garściami styl ten wypracował swoją własną tożsamość, łączącą w idealnych proporcjach to, co stare z nowym. Miłośnikami tego trendu są ludzie w różnym wieku, którzy swoje mieszkania czy domy traktują jako te docelowe, w które warto inwestować. Marki, które pomogą w urządzaniu wnętrz zgodnie z tym kierunkiem to Lene Bjerre, Eichholz, Light&Living.

Łazienka W łazience minimalizm w klasycznej oprawie. Fot.: Grzegorz Magierowski

Barwy…

Kolorystyka to wypadkowa upodobań gospodarzy, charakteru wnętrza oraz jego ekspozycji na naturalne światło. Często wybierając kolory do wnętrz, nie bierzemy pod uwagę, że ten sam kolor może zupełnie inaczej prezentować się na ścianie północnej, a inaczej w pokoju z oknem na południe. Inaczej o poranku, a inaczej w promieniach zachodzącego słońca. Warto zatem wykonać próbę, polegającą na wymalowaniu około jednego metra kwadratowego powierzchni ściany w docelowym pomieszczeniu, dokładnie tą farbą, która spodobała nam się na wzorniku. Z taką próbką należy pobyć – poobserwować, jak się „zachowuje”. Dopiero wówczas próba jest miarodajna. Pomimo różnorodności oferty rynkowej i zabiegania producentów o to, żebyśmy „poszaleli” z kolorem w naszych wnętrzach – ja odwołuję się do rozsądku. Intensywne, krzykliwe kolory są dobre na chwilę – ale czy sprawdzą się na dłuższą metę? Raczej będą męczyć i spowodują, że zapragniemy spokoju i odpoczynku we wnętrzu, do którego wracamy po całym dniu pracy. Dlatego polecałabym wybierać spośród barw stonowanych, neutralnych. Kolor w mocnej odsłonie zawsze możemy wprowadzić w dodatkach. Chętnie stosowanym przeze mnie kolorem jest taupe w różnych stopniach nasycenia – od jasnego po ciemny. To ciekawy szaro-beżowy kolor – tzw. „kameleon”, zmieniający się pod wpływem światła. Łączy w sobie szlachetność szarości i ciepło beżu, ale jest nieoczywisty i elegancki zarazem. Świetnie „dogaduje się” z bielą, czernią oraz różnymi odcieniami drewna. Idealny jako baza, do której dobierzemy kolorowe czy wzorzyste dodatki.

Hol górny Hol górny zachwyca tapetami marki Thibaut. Wysokiej jakości materiały wykończeniowe, są ponadczasowe: zachwycą dziś i za kilka lat. Fot.: Grzegorz Magierowski

Faktury…

Materiały i faktury to czynniki, które grają kluczową rolę w budowaniu klimatu wnętrza. Ich dobór, proporcje i jakość są na tyle istotne, że mogą stworzyć wnętrze lub je pogrążyć. Na rynku bowiem znajdziemy taką ilość materiałów wykończeniowych, że podejmowanie decyzji bez przygotowania i orientacji w temacie niejednokrotnie grozi katastrofą. A przecież nie chodzi o to, aby kupić wszystko, co widzimy na wystawie. Kompleciki są passé. Dlatego w tej kwestii sugeruję współpracę z doświadczonym projektantem wnętrz, który wskaże odpowiednie kierunki i możliwości działania, zgodne z naszymi oczekiwaniami i preferencjami.

Przedpokój Reprezentacyjne, nietuzinkowe wnętrza, które jednocześnie dają możliwość wypoczynku i wizualnego ukojenia zmysłów. Fot.: Grzegorz Magierowski

Eko…

Podczas metamorfozy wnętrza warto zdać sobie sprawę, że możemy w inteligentny sposób połączyć ekologię z ekonomią. Jednym ze sprawdzonych sposobów jest przywrócenie życia staremu meblowi – np. kupionemu za grosze w składzie staroci. Wykorzystując ekologiczne materiały do renowacji (tych nie brakuje na rynku!), dajemy szansę nie tylko meblowi, ale i sobie; oszczędziliśmy planetę i zyskaliśmy niepowtarzalny, jedyny w swoim rodzaju egzemplarz mebla, który spowoduje, że nasze wnętrze zabłyśnie na nowo! Bardzo zachęcam do tego typu eksperymentów oszczędzają portfel, jednocześnie dają dużą satysfakcję. Czego można chcieć więcej?

Korytarz Fot.: Grzegorz Magierowski

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.