Women of NASA – klocki dla dziewczyn
Mimo że coraz częściej krytykuje się stereotypowe podejście do zabawek, nadal funkcjonuje przeświadczenie, że lalki są dla dziewczyn, a rakiety dla chłopców. Klocki Women of NASA to prawdziwy hit!
Wiele osób jest świadomych, że walka ze stereotypami powinna zacząć się już od najmłodszych lat. Dlatego niektórzy rodzice starają się nie powielać schematów i decydują się na zabawki, które nie narzucają określonych ról społecznych i cech ze względu na płeć. Niestety, nadal wielu producentów zabawek rozgranicza swoją ofertę dla dziewczynek oraz dla chłopców. W ten sposób na półkach roi się od lalek i zabawek, które sugerują, że dziewczynki powinny bawić się w dom, opiekę nad dziećmi czy zwierzakami. Dla chłopców zaś dedykują produkty nastawione na przygodę, takie jak statki pirackie czy zestawy kosmiczne. LEGO z kolei chce postawić na większą różnorodność, a ich ostatni projekt to prawdziwy hit.
Dziewczynki chcą być księżniczkami, a chłopcy astronautami. Wiele osób nadal tak uważa, dlatego kosmos i wyprawy galaktyczne kojarzą im się raczej z męskimi zainteresowaniami. LEGO udowadnia jednak, że dla dziewczynek też znajdzie się miejsce w kosmosie. Ich zestaw Women of NASA, zaprojektowany wraz z Maią Weinstock, redaktorką "MIT news" w zaledwie 24 godziny stał się bestsellerem Amazonu. W pudełku znajduje się 231 elementów wśród których można znaleźć pięć kobiet, które miały ogromny wpływ na podbój kosmosu: Margaret Hamilton, Sally Ride, Katherine Johnson, Nancy Roman i Mae C. Jemison. Oprócz figurek w zestawie znajdują się m.in. sondy kosmiczne i rakiety nawiązujące do projektów, w których kobiety NASA brały udział.
– Chciałam zwrócić uwagę na fakt, że kobiety także miały ogromny wpływ na rozwój wiedzy o kosmosie. Zestaw jest tak naprawdę dla każdego, dla dorosłych i dzieci. Nie tylko dla dziewczynek, ale też dla chłopców – podkreśla sama Weinstock. Dodaje, że praca tych kobiet bywa niedoceniana, jednak niesłusznie. Poza edukacją o osiągnięciach kobiet, klocki LEGO mają pokazać dzieciom, że nie muszą stawiać sobie ograniczeń ze względu na płeć. Za zestaw Women of NASA zapłacić trzeba około 25 dolarów. Cena jest kusząca, a klocki znikają szybko z półek sklepowych i podbijają social media. Czy kolejne firmy pójdą za przykładem LEGO?
Źródło: Noizz / CNN