/hamag/assets/h-suszarki-hero-jpg-13081.jpeg

Suszarka automatyczna. Będzie jak zmywarka?

Jeszcze niedawno zmywarka była uważana za zupełnie zbędny sprzęt – dziś niemal nie wyobrażamy sobie bez niej życia. Znajduje się w coraz większej liczbie domów i z powodzeniem ułatwia życie. Czy taka sama przyszłość czeka suszarki automatyczne?

Data publikacji: 15.04.2021

Suszarki automatyczne? Polacy widzą atuty, ale… 

Aktualnie zaledwie 1 na 5 Polaków ma w domu suszarkę automatyczną – urządzenie, dzięki któremu suszenie ubrań zajmuje znacznie mniej czasu i… zdecydowanie mniej miejsca. Świadomych pierwszego atutu jest 40% Polaków, drugiego – niewiele mniej, bo 38%. To wyniki badania zleconego przez firmę Samsung, a przeprowadzonego przez agencję ARC Rynek i Opinia na grupie 1003 Polaków. 

Badanie na zlecenie Samsung

Dla 39% Polaków jednym z największych atutów suszarki jest fakt, że ubrania po takim suszeniu są od razu gotowe do składania, dla 58% – to, że eliminowane są problemy z wilgocią w domu i nieprzyjemnym zapachem ubrań po praniu, a dla 51% – po prostu łatwiejsze prasowanie. 

Co jest dla nas ważne?

I faktycznie nowoczesne suszarki są wyposażone w specjalne tryby, dzięki którym ubrania nie gniotą się podczas suszenia, a to rzeczywiście eliminuje konieczność prasowania albo przynajmniej to ostatnie ułatwia. Dla 78% Polaków ta funkcja jest bardzo ważna. Dla 72% istotne jest też to, by możliwe było suszenie dużych i trudno schnących rzeczy, między innymi kołder i swetrów. Wreszcie – dla 71% ważna jest współpraca suszarki z pralką. 

Badanie na zlecenie Samsung

Dlaczego wciąż nie mamy suszarek w domach?

Skoro dostrzegamy atuty takich urządzeń i coraz częściej spełniają one nasze oczekiwania, to dlaczego wciąż tak rzadko znajdują się one w naszych mieszkaniach? Najczęściej wymienianymi powodami są: brak miejsca oraz wysokie koszty użytkowania. 

To pierwsze nie musi być problemem, jako że nowoczesne suszarki można instalować na pralce, dzięki czemu nie trzeba rezerwować dodatkowej przestrzeni na ziemi. Z drugim również można sobie poradzić – decydując się na suszarki w klasie A+++, a tych nie brakuje. Warto też rozejrzeć się za ciekawostkami, takimi jak technologia Optimal Dry w modelach Samsung. Wykorzystuje ona czujniki, dzięki którym na bieżąco optymalizowany jest czas prania i inne parametry suszenia – to dodatkowa oszczędność energii. 

suszarka Samsung na pralce

To jest eko!

– Suszarka automatyczna to wbrew pozorom urządzenie ekologiczne – przekonuje Kacper Nosarzewski, futurolog doradzający między innymi NATO, UNESCO i UNDP. Jest tak choćby dlatego, że eliminuje konieczność ponownego prania lub odświeżania ubrań (które przez zbyt długie suszenie zaczęły nieprzyjemnie pachnieć), może wydłużać żywotność tkanin i pozwala w dużym stopniu zrezygnować z prasowania (które to z kolei jest bardzo nieprzyjazne środowisku).

Źródło: Samsung

Zobacz także

Duże AGD / #News

h-vestfrost-wfg18-box-jpg-13047

Bezpieczna i stylowa przestrzeń dla wina

Chłodziarka Vestfrost WFG18 to bezpieczna przestrzeń dla wina. Zastosowane technologie dbają o zachowanie jego idealnego smaku, koloru i aromatu.

Duże AGD / #News

h-sharp-suszarka-box-jpg-12971

Na pytanie o nowoczesne suszarki odpowiada Sharp

Oszczędzaj czas, energię, miejsce i… nerwy – nowe suszarki Sharp z linii TD mogą okazać się w tym bardzo pomocne.

Duże AGD / #Artykuł

h-vestfrost-box-jpg-12956

Nowoczesna kuchnia jak z lat 60.

Kuchnia w stylu lat 60., ale pełna nowoczesnych technologii. Czy to jest w ogóle możliwe do połączenia? Co to za pytanie – oczywiście, że tak!

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.