
Spectacles – okulary z myślą o social media
Snapchat ma pokazywać prawdziwe, nieupiększone przeżycia użytkowników. Spectacles – z tym gadżetem ma to być jeszcze prostsze.
Snapchat odmienił sposób w jaki korzystamy z social mediów. Przekazy nieupiększone, naturale, bez zbędnego edytowania w zewnętrznych programów były zupełną nowością, gdy aplikacja trafiła na rynek. Przed Snapchatem zdjęcia i filmy wrzucane na Facebooka czy Instagram były mocno przerabiane i poprawiane. Materiały publikowane niemal na żywo zmieniły sposób, w jaki komunikowaliśmy się w sieci. Było to na tyle przełomowe, że zarówno Facebook, jak i Instagram zaczęły dodawać do aplikacji opcje inspirowane popularnym wśród nastolatków Snapem. I chociaż wyszło im to całkiem nieźle, a Snapchat nadal zostaje za nimi w tyle, to pojawił się gadżet, który może sprawić, że Snapchat częściowo nadrobi straty.
Spectacles to okulary, które zostały stworzone z ogromną starannością o detale, ale równie ważny co wygląd, jest także pomysł autorów. Spectacles firmy Snap potrafią bowiem nagrywać snapy i zamieszczać je w aplikacji – w ten sposób możecie publikować dokładnie to, co widzicie. Gadżet ma na celu wypromowanie aplikacji, a do tego stworzenie produktu ekskluzywnego, dedykowanego do bardziej zamożnych klientów. Dlatego niezwykle okulary po premierze nie trafiły do ogólnej sprzedaży i mogli je kupić jedynie wybrani, w wyznaczonych przez firmę sklepach, a w dodatku były dostępne jedynie w Stanach Zjednoczonych.
Jednak po czasie to się zmieniło. Co zatem oferują luksusowe okulary?
Rzecz jasna wysokiej jakości kamerę HD, która jest zsynchronizowana z Snpachat Memories i bezpośrednio na nie wysyła 10-30 sekundowe filmy, które mają kształt okręgu. By je nagrać wystarczy jedynie kliknąć niewielki przycisk znajdujący się z lewej strony oprawek. Okulary działają na baterie ładowane poprzez USB lub bezprzewodowo. Wybierać można spośród trzech różnych wersji kolorystycznych – niebieskiej, czerwonej, czarnej. Okulary działają zarówno na iOS, jak i na Androidzie Spectacles kosztują około 140 dolarów, a firma oferuje dwa lata gwarancji. Może się to wydawać wysoką ceną jak za okulary, jednak cena technologii ubieralnych innych firm trzeba zapłacić dużo więcej – choćby Google Glasses. Spectacles to zatem w miarę tani i ciekawy pomysł na połączenie mody i social mediów.
Źródło: F5 / Dezeen