/hamag/assets/seks-smartfony-slider-jpg-3032.jpeg

Seks przegrywa ze smartfonami

Seks coraz częściej musi uznawać wyższość smartfonów. To niepokojące.

Data publikacji: 10.06.2016
Czy smartfony i inne gadżety są winne niżowi demograficznemu i zmniejszeniu apetytu na seks? Tak twierdzi profesor Spiegelhalter z Cambridge.

Z każdym rokiem uprawiamy coraz mniej seksu. Z badań przedstawionych przez profesora Davida Spiegelhaltera z Uniwersytetu w Cambridge wynika, że jeszcze latach 90. XX wieku pary kochały się 5 razy w miesiącu, 10 lat później – 4 razy, a teraz średnia spadła do zaledwie 3 razy w miesiącu. Sam profesor stwierdził, że „w tym tempie do 2030 roku już wcale nie będziemy uprawiać seksu” i choć należy to, rzecz jasna, uznać za żart, statystyki te zdecydowanie nie napawają optymizmem.

W obliczu takich informacji warto zastanowić się nad źródłem problemu. Profesor Spiegelhalter twierdzi, że za taki stan rzeczy w dużej mierze odpowiadają nowoczesne urządzenia elektroniczne, a uściślając: nasze przywiązanie do nich i zmiana trybu życia. Smartfon, laptop i wszelkie inne urządzenia dające dostęp do Internetu, towarzyszą nam dziś na każdym kroku – one nas budzą, pomagają w pracy i w zabijaniu czasu, dają rozrywkę, po czym najczęściej to one, a nie partner lub partnerka, absorbują całą naszą uwagę przed snem.

Profesor Spiegelhalter zwraca również uwagę na to, że usługi, takie jak Netflix, pozwalają nam oglądać odcinek za odcinkiem ulubionego (lub niekoniecznie) serialu czy też filmu za filmem. Kiedyś, późnym wieczorem w telewizji nie emitowano niczego ciekawego, więc w efekcie dobrym pomysłem wydał się seks. Teraz zaś nie ma co liczyć na to, że nie będzie czego oglądać.

Smartfon staje się substytutem drugiego człowieka, a w dodatku nie pozwala nam ani na chwilę poczuć nudy. I to właśnie w tych dwóch kwestiach profesor Spiegelhalter dostrzega clou całego problemu. Nie mamy ochoty na seks, na cieszenie się sobą, kiedy wokół jest tyle do zrobienia. Jesteśmy roztrzepani, atakowani nowymi technologiami na każdym kroku i nie mamy czasu, by się zatrzymać, rozejrzeć, zachwycić… 

Źródło: Telegraph, foto: iStock

Zobacz także

Ludzie / #Wywiad

classic-jpg-12024

Inspiracje są wszędzie. Wystarczy czasami przymrużyć oczy…

Jagoda Matuła-Krawczyk z Matuszka Tattoo opowiada o swojej pasji i kolorach, które w jej pracach są szczególnie ważne!

Ludzie / #Artykuł

classic-jpg-11984

„Po pierwsze powoli” – na zajęciach metodą Feldenkraisa

Czym jest technika Feldenkraisa? Jak może pomoc w odzyskaniu równowagi?

Ludzie / #Wywiad

classic-jpg-11839

Konique – marka dla koniarzy

Konique to młoda polska marka produkująca unikalne produkty dla koniarzy! To magiczne produkty rzemieślnicze dla miłośników zwierząt.