Raj smakujący Nutellą
Są takie przysmaki, które mają wiernych fanów na całym świecie. Jeśli należycie do grupy, która za Nutellę dałaby się pokroić, mamy dla was świetną wiadomość...
Pierwszy raz pojawiła się na rynku w 1965 roku i od tego czasu skutecznie podbija serca łasuchów. Obecnie sprzedawana jest w 190 krajach na całym świecie – w Polsce raczymy się nią od 1994 roku. Skład? Prosty, ale przepyszny: orzechy włoskie, cukier, olej palmowy i kakao, co daje 544 kcal na 100 gram. To całkiem sporo, ale to jeden z tych drobnych grzeszków żywieniowych, na który możemy sobie czasem pozwolić. Mowa rzecz jasna o Nutelli. Można ją jeść prosto ze słoika lub na chlebie, ale nie brakuje też bardziej wyszukanych przepisów z jej udziałem. Jeśli jednak kochacie Nutellę, a brakuje wam zdolności kulinarnych, zawsze możecie udać się do pierwszej restauracji Nutella, którą właśnie otworzyło Ferrero.
Nutella Cafe wystartowała 31 maja w Chicago – oto kolejny dobry powód, by zdobyć wizę do Stanów Zjednoczonych. Będzie to bowiem pierwszy oficjalny lokal sygnowany orzechowym kremem, nie dziwi więc rozmach – dwa imponujące piętra pełne orzechowego szaleństwa. Chicago Tribune, które miało okazję odwiedzić lokal jeszcze przed otwarciem, napisało, że to tak, jakby wejść do gigantycznego słoika z Nutellą. Brązy, kremy oraz lampy w kształcie kwiatów orzecha włoskiego tworzą przesłodką atmosferę.
– Chcieliśmy stworzyć świat Nutelli dla naszych fanów, gdzie mogliby naprawdę uchwycić istotę marki – nie tylko w potrawach, które będą serwowane, ale w pełnym doświadczeniu od momentu wejścia – opowiada Noah Szporn z zespołu Nutelli. Oczywiście wystrój jest ważny, ale zapewne zastanawiacie się co znajduje się w menu Nutella Cafe. Poza lodami i naleśnikami, można tam spróbować muffinów, gofrów, ciasta, granolę, fondue z Nutellą, a także wytrawne kanapki i przekąski, już bez dodatku orzechowego kremu. A ponadto w lokalu będzie fontanna z sosem o smaku Nutelli. Otwarcie cieszyło się ogromnym zainteresowaniem – zarówno ze względu na pyszny smak Nutelli, jak i fakt, ze pierwszych 400 klientów otrzymało wybraną pozycję z menu zupełnie za darmo, a imprezie towarzyszyło wiele dodatkowych atrakcji. Mamy nadzieję, że ten sukces zainspiruje Ferrero do otwarcia kolejnych lokali, bo recenzje z Chicago brzmią smakowicie.
Źródło: Telegraph UK / Noizz / Adweek