/hamag/assets/welectgo-slajder-1-jpg-6787.jpeg

Podróż za reklamę

Reklamodawcy poszukują coraz to nowych metod, by ich reklama trafiła wprost do świadomego i skupionego na przekazie odbiorcy. Nie jest to jednak łatwe.

Data publikacji: 17.12.2016

Przyznaj się: ile reklam dziennie oglądasz? Pięć, piętnaście, pięćdziesiąt? A może reagujesz na nie przełączeniem kanału lub blok reklamowy wykorzystujesz, by wstawić wodę na herbatę? Wielu z nas nie skupia się na oglądanych reklamach, a ich przekazy trafiają w próżnię. Reklamodawcy walczą z tym na różne sposoby, blokując możliwość ich wyłączenia lub korzystając z nietypowych rozwiązań czy nośników, takich jak np. WelectGo.

WelectGo to aplikacja, która pozwala korzystać za darmo z komunikacji miejskiej, pod warunkiem, że obejrzysz wskazane przez nią reklamy. Takie rozwiązanie wprowadzono właśnie w Dusseldorfie i trzeba przyznać, że cieszy się ono ogromną popularnością wśród mieszkańców, a zainteresowanie znacznie przekroczyło nadzieje jego twórców. Aplikacja działa na prostej zasadzie – darmowy bilet o wartości 2,60 euro to „koszt” czterech dwudziestosekundowych spotów. Po ich obejrzeniu na telefon trafia bilet w wersji elektronicznej w formie kodu QR. Jedyny problem stanowi fakt, że darmowe bilety są ograniczone. Każdego dnia do puli trafia określona ich ilość, która często wyczerpuje się już po paru godzinach. To wynika z ogromnego zainteresowania projektem. Twórcy zakładali, że do końca roku aplikacja WelectGo zostanie pobrana tysiąc razy, jednak do końca listopada pobrało ją ponad 20 tysięcy osób. Firma Welect nie była na to przygotowana – na początku stworzono jedynie cztery reklamy.

Zważywszy jednak na popularność aplikacji, nie powinno być problemu ze znalezieniem kolejnych reklamodawców. Szczególnie, że spoty są filtrowane w zależności od użytkownika i stron jakie przegląda, co teoretycznie oznacza, że reklama trafi do sprofilowanego odbiorcy. Podobne rozwiązania mają wkrótce pojawić się także w innych niemieckich miastach. W tej chwili aplikacja jest darmowa, możliwe jednak, że twórcy będą zmuszeni ustalić opłatę od każdego pobrania lub wydłużyć czas oglądania spotów. WelectGo to doskonałe rozwiązanie, gdy czekasz na autobus lub tramwaj – możesz wykorzystać 80 sekund, by jechać za darmo. Problem stanowi przypadek, gdy kontrola biletowa pojawi się w momencie oglądania spotów. Wtedy sytuacja może skończyć się różnie. Na szczęście twórcy już pracują nad rozwiązaniem tego problemu.


Źródło: Citygo

 

Zobacz także

Trendy / #News

i-dz-icon-jpg-13185

Małe zmiany dla dużej różnicy

Już 22 kwietnia obchodzić będziemy Międzynarodowy Dzień Ziemi. Z tej okazji warto poszukać sposobów na to, by zadbać o naszą planetę.

Trendy / #News

ikea-wiosna-icon-jpg-13175

Wiosenny powiew świeżości w IKEA

Wraz z wiosną w sklepach IKEA pojawiają się nowości produktowe, pozwalające tchnąć nieco świeżości do naszych czterech ścian.

Trendy / #News

s-d-icon-jpg-13159

Sztuka w cyfrowej odsłonie

Sztuka i technologia coraz częściej się przecinają. Chociaż nie, to złe słowo – raczej się: uzupełniają. Najlepszym tego dowodem jest ogłoszona właśnie współpraca pomiędzy domem aukcyjnym DESA Unicum a firmą Samsung.