Paragon na otyłość

To smutna prawda: jesteśmy społeczeństwem grubasów. Statystycznie co trzeci z nas ma za dużo tłuszczu tu i ówdzie. Ale co robić, gdy wokół nas kusi tyle pyszności?

Data publikacji: 08.03.2017

Aż 27 procent Polaków jest otyłych, a niemal połowa ma nadwagę i to mimo wszechobecnego trendu na dietę fit i uprawianie sportów. Ćwiczenia są ważne i pozwalają pięknie wyrzeźbić ciało, ale lekarze alarmują, że to w kuchni dzieje się najwięcej złego. Bo cóż nam po intensywnym treningu cardio lub sesji z jogą, jeśli po nim sięgniemy po kubełek lodów, nuggetsy i inne rzeczy wypakowane chemią, konserwantami i niezdrowym tłuszczem? Dlatego projektant Hayden Peek postanowił walczyć z nadwagą już przy sklepowych półkach.

Pomysł designera jest prosty – umieszczać informacje o kaloriach, wartościach odżywczych i zawartości tłuszczów czy węglowodanach na zakupowych paragonach. W ten sposób, płacąc od razu zobaczymy nie tylko, ile nasze zakupy są warte, ale też czy są wartościowe dla naszego organizmu. Peek zapożyczył ostre barwy i układ informacji wykorzystywany w tabelach składników umieszczanych na tylnych części opakowań produktów spożywczych. Jednak zamiast chować informacje z tyłu, tam gdzie nikt nie patrzy, chce je uwypuklić przenosząc zsumowane informacje na sam dół rachunku, gdzie przyciągną wzrok krzykliwym designem. W ten sposób łatwiej uzmysłowić sobie jak fatalny wpływ na naszą sylwetkę i zdrowie mogą mieć nasze decyzje zakupowe.

Z rachunku moglibyśmy wyczytać, m.in. liczbę kalorii, zawartości cukru, soli oraz ilości tłuszczów nasyconych i nienasyconych w kupionych produktach. W tabeli wykorzystane mają być trzy kolory: zielony, żółty i czerwony, które już na pierwszy rzut oka wskazywałyby statystyki, które powinny być dla nas alarmujące. Peek ma nadzieję, że jego pomysł pozwoli walczyć z problemem nadwagi – w jego rodzimej Wielkiej Brytanii można mówić o prawdziwej pladze otyłości. Według tamtejszych prognoz, w 2030 roku problem będzie dotyczył niemal ¾ mężczyzn i ponad 60% kobiet. Możliwość zweryfikowania swojej diety i wartości dostarczanych do organizmu na paragonie może zapobiec takiemu obrotowi sprawy i pomóc edukować o poprawnym odżywianiu i planowaniu zbilansowanej diety. Peek zaczął już kontaktować się z poszczególnymi marketami, by zainteresować ich swoim rozwiązaniem. Mamy nadzieję, że pomysł dotrze i do Polski – bardziej świadome, zdrowsze zakupy są stanowczo na tak!


Źródło:Dezeen / F5

Zobacz także

Trendy / #News

i-dz-icon-jpg-13185

Małe zmiany dla dużej różnicy

Już 22 kwietnia obchodzić będziemy Międzynarodowy Dzień Ziemi. Z tej okazji warto poszukać sposobów na to, by zadbać o naszą planetę.

Trendy / #News

ikea-wiosna-icon-jpg-13175

Wiosenny powiew świeżości w IKEA

Wraz z wiosną w sklepach IKEA pojawiają się nowości produktowe, pozwalające tchnąć nieco świeżości do naszych czterech ścian.

Trendy / #News

s-d-icon-jpg-13159

Sztuka w cyfrowej odsłonie

Sztuka i technologia coraz częściej się przecinają. Chociaż nie, to złe słowo – raczej się: uzupełniają. Najlepszym tego dowodem jest ogłoszona właśnie współpraca pomiędzy domem aukcyjnym DESA Unicum a firmą Samsung.