Kwestia NUDE

Nowy trend na kompleksowe podejście do kwestii nude, zaowocował kolekcją bielizny „Nude For All”.

Data publikacji: 06.06.2016
„One nude? So rude!” Tak nową kolekcję bielizny w aż 7 różnych odcieniach nude reklamuje marka NAJA. Wygląda na to, że branża modowa w końcu odkryła, że warto stawiać na różnorodność.

Na pomysł kompleksowego podejścia do bielizny w kolorze dopasowanym do różnych odcieni skóry, Catalina Girald, CEO NAJA, wpadła jeszcze przed założeniem firmy. Pomysł podsunął jej widok gimnastyczki, Gabby Douglas podczas igrzysk olimpijskich w 2012 roku. Douglas zaprezentowała się ze stabilizatorem na kostkę w kolorze nude, który kompletnie nie pasował do jej karnacji. To zainspirowało projektantkę do potrzeby zmiany definiowania nude. Jednak dopiero po założeniu NAJA w 2014 r., Girald mogła zrealizować swoje plany. Początkowo planowała wypuścić jedynie 5 różnych odcieni spośród testowanych aż 23 kolorów. Jednak po sesjach z modelkami, postanowiła dodać jasny beż dla porcelanowej cery, a także czekoladowy brąz.

Girald chciała mieć pewność, że „Nude For All” zaspokoi potrzeby także tych kobiet, które zazwyczaj nie mogą dobrać dla siebie koloru. Testy trwały kilka miesięcy – najwięcej problemu sprawiły 3 najjaśniejsze odcienie. Wynika to z faktu, że różnice kolorystyczne przy jasnej skórze są dużo bardziej subtelne, a także wykorzystują szerszą gamę kolorystyczną: mogą wpadać w czerwienie, zielenie i pomarańcze. To także powód, dla którego wiele marek rezygnuje z tak dużego wyboru kolorów w różnych rozmiarach – proces projektowania odpowiednich tonów jest czasochłonny i wymaga o wiele większych nakładów.

Dodatkowo premierę „Nude For All” opóźniła potrzeba zebrania odpowiedniej kwoty na dużą kampanię. Co ciekawe, w reklamach nie występują profesjonalne modelki, ale zwykłe kobiety wybrane w castingu, które reprezentują różne style, pochodzenie i oczywiście karnacje. Wśród 10 pań występujących w reklamach zobaczymy baletnicę, inżyniera, a nawet Ginę Rodrigez, współzałożycielkę marki. Takie podejście Girald uzasadnia filozofią NAJA.

Nude For All to nie tylko kolekcja. To pewne społeczne oświadczenie – projektantka podkreśla, że dzięki swojej marce, chce zmienić podejście do bielizny. – Bardzo denerwuje mnie, że większość firm bieliźnianych przedstawia kobiety jako obiekty seksualne w swoich kampaniach. Chcę zmienić sposób, w jaki reklamowana jest bielizna dla kobiet.

Kampania spotkała się z bardzo entuzjastycznym odbiorem w mediach, a NAJA zapowiada już kolejne projekty, które mają wdrażać nową filozofię w podejściu do bielizny i kobiecego ciała.

Źródło: AdWeek

Zobacz także

Trendy / #News

i-dz-icon-jpg-13185

Małe zmiany dla dużej różnicy

Już 22 kwietnia obchodzić będziemy Międzynarodowy Dzień Ziemi. Z tej okazji warto poszukać sposobów na to, by zadbać o naszą planetę.

Trendy / #News

ikea-wiosna-icon-jpg-13175

Wiosenny powiew świeżości w IKEA

Wraz z wiosną w sklepach IKEA pojawiają się nowości produktowe, pozwalające tchnąć nieco świeżości do naszych czterech ścian.

Trendy / #News

s-d-icon-jpg-13159

Sztuka w cyfrowej odsłonie

Sztuka i technologia coraz częściej się przecinają. Chociaż nie, to złe słowo – raczej się: uzupełniają. Najlepszym tego dowodem jest ogłoszona właśnie współpraca pomiędzy domem aukcyjnym DESA Unicum a firmą Samsung.