Kenzo dla H&M
Pod koniec maja H&M ogłosił, że do grona domów mody współpracujących ze szwedzką sieciówką dołączy Kenzo.
Ledwie ucichły emocje po kolaboracji z Balmain, a H&M znów wywołał burzę zapowiadając wspólną kolekcję z Kenzo. I chociaż kolekcja pojawi się w sprzedaży dopiero w listopadzie, to już budzi wiele emocji.
Carol Lim i Humberto Leon, dyrektorzy kreatywni Kenzo, są bardzo podekscytowani współpracą, ale też jak podkreślają, pewni sukcesu kolekcji. Chcą w niej zawrzeć opowieść o marce, pokazać jej energię i charyzmatyczny charakter. Na pewno nie zabraknie w niej odważnych zwierzęcych printów w energetycznych barwach czy mocnych, florystycznych motywów. Modele Kenzo zaprojektowane zostaną z myślą o osobach przebojowych, z kreatywnym i luźnym podejściem do mody. W kolekcji z paryskim domem mody planowane są zarówno ubrania, buty jak i akcesoria zarówno dla kobiet jak i mężczyzn, podobnie jak to miało miejsce przy poprzednich kolaboracjach ze znanymi projektantami.
Już nie możemy się doczekać, żeby podzielić się ze wszystkimi światem wykreowanym przez KENZO x H&M pełnym pomysłowości, zabawy i miłości do mody – zapowiada Ann-Sofie Johansson, Creative Advisor w H&M.
Kenzo zostało wybrane do współpracy właśnie ze względu na energię marki, a także jej unikalny, młodzieńczy charakter. Klimat zapowiadanej współpracy to zwrot o 180 stopni od bardzo kobiecej i seksownej kolekcji stworzonej przez Balmain czy nonszalanckiej i luźnej propozycji od Alexandra Wanga. Jeśli jednak jej poziom będzie podobny do poprzednich kolaboracji, Kenzo ma zapewniony sukces. Polityka luksusu dla mas, jaką prowadzi H&M jest niezwykle opłacalna, chociaż zdania o jej efektach są podzielone. Niektórzy zarzucają domom mody, które decydują się na współpracę z tzw. sieciówkami obniżenie standardów.
Trzeba jednak przyznać, że cenny szum medialny wokół kolaboracji, a także szybkość wyprzedania flagowych modeli, zadają kłam tym opiniom. Przypomnimy, że debiut sklepowy kolekcji Balmain wywołał prawdziwy szał zakupowy, a fani marki już w pierwszym dniu wykupili większość modeli. Wnioskując z reakcji w mediach i sieci, zapowiadana kolekcja Kenzo dla H&M ma szansę wywołać podobne reakcje. Na razie nie podano orientacyjnych cen ani konkretnych modeli, wiadomo jednak, że pojawi się 3 listopada w 250 sklepach, a także w online store’ach.
Źródło: Fashionista/Esquire