/hamag/assets/otwarcie-jpg-1777.jpeg

Wysyłamy dobrą energię

Jeśli chcecie założyć własny biznes, poszukajcie niszy i nade wszystko myślcie autorsko. Jakie jeszcze wskazówki podsuwają założycielki MOONS Varsovie?

Data publikacji: 30.03.2016

MOONS Varsovie to niebanalna marka dla kobiet, które szukają alternatywy w polskiej modzie ślubnej. „Księżycowe” sukienki są delikatne, dziewczęce i minimalistyczne, w stylu boho. Magdalena Socha-Włodarska i Maria Folta-Szopińska, właścicielki firmy opowiadają o początkach zakładania biznesu.

Paulina Popek: Jakie czynniki mają największy wpływ na kreowanie marki?

MOONS: W przypadku MOONS podstawą do kreowania marki jest szczerość, spójność, konsekwencja oraz płynięcie pod prąd i zaprzeczanie utartym schematom. Staramy się eliminować jakąkolwiek przypadkowość naszych działań. Przemyślałyśmy rozmaite aspekty funkcjonowania marki i staramy się czuwać nad tym, by wszystko realizować według konkretnej koncepcji: od doboru odpowiednich nici, po jasną wizję tego, w jakiej kolorystyce i w jakiej scenerii będzie odbywać się nasza sesja zdjęciowa. Tworzymy swój świat i z ogromną radością do niego zapraszamy. Hołdujemy wartościom takim jak: umiar, klasa, prawdziwość, naturalność. Uwielbiamy ciekawe i niebanalne elementy, które burzą pojęcie klasycznej mody ślubnej.

Magda Socha-Włodarska (po lewej) i Maria Folta-Szopińska (po prawej), fot. Kamila Piech

P.P.: Co poradziłybyście kobietom, które zastanawiają się nad rozpoczęciem własnego biznesu?

M.: Do założenia własnego biznesu warto dobrze się przygotować, nie rozpoczynać ważnych działań zbyt pochopnie. Ważnym krokiem jest już samo podjęcie decyzji, które powinno być poprzedzone realnym rozeznaniem na temat tego, czy rzeczywiście mamy odpowiednie warunki, wiedzę, dostawców, fundusze etc.

Podstawą działalności musi być biznesplan. Oczywiście, z biegiem czasu wiele się zmienia, pomysły ewoluują, pojawiają się nowe możliwości. Warto jednak filary swojego biznesu zaplanować z wyprzedzeniem. Często wiele problemów pojawia się z powodu zbyt pośpiesznie podejmowanych decyzji. Na początku działają endorfiny i pracujemy w euforii, realia rynku są jednak nieubłagane.

Polecamy poszukać niszy, ponieważ jest ona wyzwaniem i daje możliwość zagospodarowania konkretnego segmentu rynku. Warto także myśleć autorsko, oryginalnie, nie bać się ryzykownych działań – oprócz zdrowej konkurencji szybko pojawiają się bezrefleksyjni naśladowcy i jeśli chcemy zachować swoją pozycję trzeba być zawsze krok przed innymi.

P.P: Co postrzegacie za Wasz dotychczasowy największy sukces?

M.: Osobistym sukcesem jest dla nas praca w zdolnym, zaufanym zespole. Był moment, który zachwiał nami mocniej, spowodował zawód, taka chyba jest kolej rzeczy. Czas dokonuje naturalnej i potrzebnej weryfikacji wielu spraw. Dużo zależy od punktu widzenia, od podejścia. Z każdego doświadczenia staramy się wynieść pozytywną naukę, wszystko co nas spotyka uodparnia nas i wzmacnia. Wierzymy, że jest potrzebne.

P.P.: Czy jest coś co chciałybyście poprawić, nad czym chciałybyście szczególnie popracować?

M.: Sztuka polega na minimalizowaniu możliwości wystąpienia niepożądanych zdarzeń i na tym także się skupiamy. Wysyłamy dobrą energię, a w naturze nic nie ginie. Wraca do nas wiele dobrych rzeczy, nie skupiamy się na błahostkach, bo to mąci pozytywne emocje.

Bardzo zależy nam na rozbudowaniu sieci sprzedaży i dostępności naszych sukien. Chcemy, by marka MOONS była coraz lepiej rozpoznawalna i w bardzo czytelny sposób zaznaczała swoją innowacyjność w dziedzinie mody ślubnej.

Fot. Agnieszka Kulesza i Łukasz Pik

P.P.: Moons to marka, która ma funkcjonować jako dochodowy biznes, jednak przede wszystkim jest zawodowym przedłużeniem tego, w co wierzycie prywatnie…

Magda: Równowaga. Według mnie żadna skrajność nie jest dobra. Staram się nie dopuszczać, by jedna rzecz była robiona koszem drugiej. Także ze względu na prawidłowy przepływ energii, który powoduje, że ładując baterię w jednym miejscu jesteśmy w stanie pozytywnie wykorzystać ją w innym. Jest to układ zamknięty, który powinien być zdrowo zbilansowany.

Praca, która daje satysfakcję powoduje, że jestem mamą, która jest w stanie przekazać dużo dobrych emocji. Wszystko, co czerpię od rodziny, przyjaciół, z ciekawych rozmów, podróży i smaków pozwala mi na większe pole do działania w pracy. Daje mi to siłę i chęci do tego, by rzeczywiście czas przeznaczony na pracę spędzać kreatywnie i cieszyć się tym, że jestem w odpowiednim miejscu.

Maria: Dla mnie sukces zawodowy w firmie to możliwość utrzymania pracowni, podwykonawców, siebie i mojej rodziny. Dodatkowo ważnym elementem jest moja satysfakcja zawodowa, jak i całego zespołu, a przy tym wszystkim radość naszych panien młodych.

Fot. Agnieszka Kulesza i Łukasz Pik

P.P.: Wasze zawodowe marzenia…?

M.: Wydawać by się mogło, że największe marzenie już się spełniło – miałyśmy ogromny zaszczyt zaprojektować kreacje wieczorowe na czerwone dywany największych festiwali filmowych na świecie: na Oscary, Festiwal w Wenecji i kilka innych ważnych wydarzeń. Zarówno suknia Magdy Hueckel (współtwórczyni nominowanego do Oscara dokumentu „Nasza klątwa”) jak i Pauliny Chapko (aktorka grająca główną rolę w najnowszym filmie Jerzego Skolimowskiego „11 minut”) zostały okrzyknięte przez zagraniczną prasę i portale najlepiej ubranymi kobietami tych wydarzeń. O naszej stylizacji pisał m.in. portal USA TODAY, prezentował hiszpański VOGUE. Gdy wyjdziemy ze swojej roli i staniemy obok, to często nie wierzymy, że nasza praca zbiera takie plony.

Nie chodzimy na kompromisy, konsekwentnie zachowujemy pierwotny charakter marki, ale nie popadamy w rutynę. Wytrwale dążymy do tego, co założyłyśmy sobie na początku. Nie szyjemy jedynie sukni, ale tworzymy całą koncepcję i filozofię. Nasza marka to przestrzeń, w której powstaje określony wizerunek MOONSGIRLS.

Duet MOONS, fot. Paweł Tarasiewicz

 

Zobacz także

Ludzie / #Wywiad

classic-jpg-12024

Inspiracje są wszędzie. Wystarczy czasami przymrużyć oczy…

Jagoda Matuła-Krawczyk z Matuszka Tattoo opowiada o swojej pasji i kolorach, które w jej pracach są szczególnie ważne!

Ludzie / #Artykuł

classic-jpg-11984

„Po pierwsze powoli” – na zajęciach metodą Feldenkraisa

Czym jest technika Feldenkraisa? Jak może pomoc w odzyskaniu równowagi?

Ludzie / #Wywiad

classic-jpg-11839

Konique – marka dla koniarzy

Konique to młoda polska marka produkująca unikalne produkty dla koniarzy! To magiczne produkty rzemieślnicze dla miłośników zwierząt.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.