/hamag/assets/otwracie-jpg-8387.jpeg

Moda na kwiaty

Florystki z Manufaktury Kwiatów zdradzają najnowsze trendy w komponowaniu pięknych bukietów, nie tylko na ślub.

Data publikacji: 20.03.2017

Kwiaty są cudowne. Któż ich nie lubi? Pachną, wprowadzają świeżość do wnętrza, skrywają wiele dobrych historii i emocji. O kwiatach można mówić i mówić. Natalia i Klaudia z poznańskiej Manufaktury Kwiatów, miejsca które całkiem niedawno pojawiło się na pachnącej mapie miasta, opowiadają o tym, co w kwiatach najbardziej inspirujące.

HAmag: Wiosna kojarzy nam się z kwiatami. Które kwiaty najbardziej Was inspirują i dlaczego?

Natalia i Klaudia – Manufaktura Kwiatów: Wiosna to czas, w którym za oknami w końcu robi się kolorowo. Większość roślin budzi się z zimowego snu i rozkwita na nowo, dlatego naszymi ulubionymi kwiatami w tym okresie są rośliny cebulowe. Są to pierwsze kiełki wybijające się z ziemi. Zachwycają nas nie tylko swoją świeżością, ale też cudownym zapachem oraz przepiękną pastelową paletą barw.

H.: W jaki sposób lubicie komponować bukiety?

Manufaktura Kwiatów: Najważniejsze są emocje, które chcemy wyrazić kwiatami! Projektując kompozycje, staramy się, aby kwiaty były odpowiednio dobrane do każdej okazji. Wybieramy gatunki, które podkreślają jej wymowność i nadają charakteru. Lubimy komponować z kwiatów sezonowych, dzięki czemu mamy pewność, że są one najlepszej jakości i przystępne cenowo dla klientów. W bukiecie zwracamy szczególną uwagę na takie cechy jak: forma, barwa i estetyka. Dzięki tym elementom otrzymujemy przepiękne i naturalne bukiety.

H.: A jakie kwiaty są najbardziej modne, jeśli chodzi o bukiety ślubne? Co oprócz kwiatów może znaleźć się w takim bukiecie?

Manufaktura Kwiatów: Tak naprawdę zależy w jakim miesiącu odbywa się ślub – czerwcowe Panny Młode uwielbiają piwonie, a te które zaplanowały ślub na wrzesień – zrobiły to zapewne z premedytacją, aby użyć wrzosów [śmiech]. W danym czasie pojawiają się określone gatunki kwiatów, z których czerpiemy inspiracje. Wszystkie bukiety powinny wyglądać naturalnie – niekoniecznie muszą być w stylu rustykalnym, bo ten klimat już powoli odchodzi w zapomnienie. Kwiaty muszą być dobrane do stylistyki samego ślubu. W bukietach ślubnych warto pokusić się po prostu o oryginalne dodatki, które w tym sezonie są bardzo modne – złote lub srebrne aplikacje, specyficzne liście, zioła, gałązki krzewów ozdobnych. Idealnym podkreśleniem całej kompozycji jest rączka wykończona koronką z sukni ślubnej lub wstążką w dobranym kolorze.

H.: Wasz najbardziej oryginalny i najpiękniejszy bukiet?

Manufaktura Kwiatów: Obie kompozycje tak naprawdę powstały na tegoroczne targi Gardenia, zorganizowane prze SITO w konkursie dla kwiaciarni. Ta oryginalna kompozycja była w kolorze roku 2017, czyli greenery, wypełniona cebulami, mchem chrobotkiem oraz takimi kwiatami jak: hiacynty, tulipany i żonkile. Wiosnę było czuć i widać z daleka. A nasza najpiękniejsza perełka została stworzona z cudownych kwiatów w pastelowych różowych barwach i zdobyła drugie miejsce, co dla kwiaciarni z tak krótkim stażem jest ogromnym osiągnięciem! Użyłyśmy liści eukaliptusa, anemonów, jaskrów i róży gałązkowej, czyli bardzo kobiecych gatunków, w których totalnie się zakochałyśmy.

H.: Jak dobrze dobrać bukiet do panny młodej i stylu całego ślubu oraz wesela?

Manufaktura Kwiatów: Trzeba bardzo uważnie słuchać, czego Panna Młoda oczekuje. Są dziewczyny, które wybitnie nie lubią zieleni w bukietach, a są takie które ją uwielbiają. Na pewno ślub w stylu glamour rządzi się innymi prawami niż ten w stylu boho. W pierwszym kompozycje powinny być bardzo eleganckie o określonej formie, a druga stylistyka pozwala na różne szaleństwa [śmiech]. Warto zainspirować się wyglądem sukni ślubnej. Kompozycja nie może bowiem przyćmić kreacji, ani z nią konkurować. Kiedy na sukni pojawia się koronka, kwiaty powinny być prostsze niż w sytuacji, kiedy materiał jest gładki. Czynników jest naprawdę wiele, tak naprawdę musimy zawsze poznać temat „od kuchni”, aby się z nim zmierzyć. Każda Panna Młoda jest inna, więc każdy bukiet jest niepowtarzalny i wyjątkowy – tak naprawdę nigdy nie zrobiliśmy dwóch takich samych kompozycji. 

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.