/hamag/assets/slider-jpg-3701.jpeg

Co jeść, aby nie przytyć?

Tylko dobre nawyki żywieniowe pomogą w uzyskaniu wymarzonej figury!

Data publikacji: 25.07.2016

Wakacje, trochę lenistwa, pyszne jedzenie, spotkania w doborowym towarzystwie – i jak tu schudnąć lub utrzymać szczupłą sylwetkę, właśnie teraz, kiedy najbardziej nam na niej zależy? Aby dowiedzieć się trochę więcej o odchudzaniu, udaliśmy się do specjalistki od zdrowego żywienia, do Anny-Marii Boruckiej.

HAmag: Latem paradoksalnie, kiedy chcemy lepiej wyglądać (czyli szczuplej), wciąż zdarza się niemało okazji, by sobie pofolgować. Wakacje, imprezy, relaks nie sprzyjają diecie. Jak dążyć do złotego środka?

Anna-Maria Borucka: W restauracji mamy na szczęście duży wybór, więc warto postawić na potrawy z chudych gatunków mięs i ryb z dodatkiem warzyw oraz gruboziarnistych kasz. Jeśli mamy ochotę na coś słodkiego, najlepiej wybierać koktajle owocowo-warzywne lub sorbety, które są o połowę mniej kaloryczne niż lody śmietankowe z dodatkiem sosów. Okres letni sprzyja również spożywaniu napojów alkoholowych, które są wysokokaloryczne – wówczas można zadbać o niskokaloryczne przekąski, takie jak chipsy z jarmużu i warzywne paluszki, natomiast podczas całego dnia należy wybierać z płynów tylko wodę mineralną niegazowaną.

HAmag: Jakie owoce i warzywa pomagają zrzucić parę kilogramów?

Anna-Maria Borucka: W swoim jadłospisie warto postawić na owoce sezonowe, które są niskokaloryczne. Dobrą propozycją będą porzeczki, maliny, agrest, truskawki czy jeżyny, które można wkomponować do porannej owsianki czy jako dodatek do koktajlu na bazie kefiru. W przypadku warzyw nie ma ograniczeń, natomiast warto zadbać, aby nie były podawane z sosem czy z bułką tartą, które zwiększają kaloryczność posiłku.

HAmag: Co jeść, aby nie przytyć?

Anna-Maria Borucka: Warto zadbać przede wszystkim o produkty o niskim indeksie glikemicznym, takie jak pełnoziarniste pieczywo, makarony oraz gruboziarniste kasze, np. gryczana. Z produktów nabiałowych najlepiej wybierać chude i naturalne przetwory, takie jak kefir, maślanka czy jogurt do 2 % tłuszczu, serek wiejski czy serek twarogowy chudy. Przynajmniej trzy razy w ciągu dnia powinniśmy zjadać warzywa. Warto teraz postawić na botwinkę, pomidory, ogórki gruntowe, kalafiora, marchew i bakłażana, ponieważ są niskokaloryczne i zawierają dużo błonnika.

HAmag: Czy jest jakaś wspaniała dieta na lato?

Anna-Maria Borucka: Podstawą każdej diety jest wyrobienie odpowiednich nawyków żywieniowych, dlatego nie ma diety cud, która sprawi, że nagle będziemy zdrowo szczupli. Warto jednak zadbać o zastąpienie soków wodą mineralną (1 l soku ma aż 500 kcal), lodów śmietankowych sorbetami oraz nie podjadać tłustych rzeczy do alkoholu.

HAmag: Czego nie wolno robić na diecie?

Anna-Maria Borucka: Przede wszystkim nie wolno podjadać pomiędzy posiłkami oraz najadać się przed snem. Nie powinno się również dodawać stężonych soków do wody mineralnej w celu „dodania smaku”, ponieważ są to tylko dodatkowe kalorie, które tylko przeszkadzają nam w odzwyczajeniu się od słodkiego smaku.

Anna-Maria BoruckaAnna-Maria Borucka

Anna-Maria Borucka – absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego oraz dietetyk Rehasport Clinic w Poznaniu. Prowadzi również swój gabinet, gdzie na co dzień współpracuje z pacjentami z chorobami dietozależnymi oraz trenującymi sporty wytrzymałościowe. Z zamiłowania żeglarka oraz pasjonatka jazdy na rowerze. Prowadzi również fanpage na facebooku: Dietetyk Anna-Maria Borucka.

Zobacz także

Wdzięk / #Recenzja

classic-jpg-6858

Koreański rytuał piękna, czyli dlaczego Koreanki się nie starzeją?

Dlaczego Koreanki się nie starzeją? Sprawdziłam to na własnej skórze, testując azjatyckie smarowidła, maseczki i pianki.

Wdzięk / #Recenzja

pixie-classic-jpg-6800

Pixie Cosmetics – makijaż naturalny!

Pixie Cosmetics to marka produkująca kosmetyki do makijażu, które mają naturalny skład!

Wdzięk / #Test

classic-03-jpg-6213

DOMOWY KOSMETYK do ciała

DOMOWY KOSMETYK to linia smarowideł z bardzo przyjaznym składem.