/hamag/assets/otwarcie-jpg-11699.jpeg

Annie Sloan – moje farby są naprawdę wyjątkowe!

Rozmawiamy z Annie Sloan, twórczynią nietuzinkowych farb, które nie tylko są przyjazne dla środowiska, ale przede wszystkim pomagają przywrócić piękno starych mebli.

Data publikacji: 20.11.2017

Annie Sloan – brytyjska dekoratorka, twórczyni marki farb kredowych Chalk Paint™ decorative paint by Annie Sloan, autorka ponad 25 książek o wnętrzach, malowaniu i kolorach sprzedanych w ponad 2 milionach egzemplarzy, swojego czasu rozpropagowała modę na malowanie starych mebli i przywracanie do życia tego, co szlachetne. Od lat mieszka w Oxfordzie, gdzie wspólnie z mężem Davidem i synami prowadzi swoją firmę Annie Sloan Interiors. Produkty sygnowane jej nazwiskiem dostępne są w ponad 1700 autorskich pracowniach w 50 krajach. 

Annie Sloan, fot. Harriet Matthews

HAmag: Jesteś dekoratorką. Jak byś urządziła typowe polskie mieszkanie dla rodziny, w którym nie ma zbyt wiele miejsca, a jest sporo przedmiotów? Jakie porady skierowałabyś do tego typu klienta? Czego trzeba unikać, a na co zwracać uwagę?

Annie Sloan: Do urządzenia mieszkania wyszukałabym raczej starych, ale niedrogich mebli. Nie muszą mieć podobnych kolorów, ponieważ można przemalować je później tak, aby tworzyły spójną całość. Następnie wybrałabym jeden konkretny motyw lub paletę kolorów. Popularne biele i szarości będą dobry wyborem, szczególnie jeśli obawiasz się użycia koloru we wnętrzu. Możesz pomalować ściany na szaro, a meble na biało. W mojej palecie wybór szarości jest naprawdę duży: od neutralnych, wpadających w beż po ciemne odcienie. Ale ograniczaj się tylko do szarości, aby całość nie wyglądała smutno. Dodaj kroplę koloru. Wybierz jeden mebel, np. komódkę z dużą ilością szuflad i pomaluj ją na kolorowo. 

H.: Wiem, że kochasz meble z przeszłości. Stare meble mają duszę i nietuzinkową urodę. Dlaczego powinniśmy przywracać je do życia?

A.S.: Na to pytanie odpowiem z łatwością. Stare meble są zazwyczaj wykonane znacznie lepiej i solidniej niż współczesne. Byłoby ogromną stratą gdybyśmy pozwolili im zniknąć. Zgadzam się z Tobą, że mają duszę. Każdy stary mebel ma swoją historię, którą możemy wydobyć na światło dzienne.

H.: Jesteś twórczynią marki „Annie Sloan”, jaka idea towarzyszyła jej powstaniu?

A.S.: Chciałam stworzyć farbę, która byłaby szybka i łatwa w użyciu. To były czasy, kiedy akurat założyłam rodzinę, miałam małe dzieci i niewiele czasu na malowanie. Chciałam mieć możliwość sprawnego działania w czasie, kiedy dzieci były w szkole. Tak żeby po ich powrocie do domu było już po wszystkim!

Annie Sloan, WallPaint, Napoleonic Provence

H.: Świetna motywacja! Twoje farby nie wymagają przygotowania podłoża. To dla mnie bardzo zachęcająca zaleta [śmiech]. Nie lubię aż tak bardzo majsterkować. Co jeszcze potrafią Twoje farby?

A.S.: Nie waham się powiedzieć, że moje farby są naprawdę wyjątkowe. Możliwości, jakie dają, są nieskończone. Możesz nimi farbować tkaniny, malować najróżniejsze powierzchnie, włącznie z metalem, tkaniną czy skórą. Możesz szybko przemalować ściany i podłogi w domu, a nawet tapicerkę na fotelu. 

H.: Brzmi fantastycznie! Jestem ciekawa Twojego zdania w kwestii odbierania barw… Jak kolory mogą wpływać na samopoczucie i przeżywanie przestrzeni?

A.S.: Kolory mają ogromne znaczenie! Mnóstwo ludzi wybiera wspomniane już biele i szarości i jest to dobry wybór, szczególnie jeśli kolory działają na Ciebie drażniąco. Ale bez kolorów wnętrze może wyglądać sterylnie, szpitalnie. Jeśli chcesz wprowadzić więcej życia i energii, wybierz kontrastowe kolory. Jeśli wolisz bezpieczniejszy wybór, pobaw się pastelowymi tonacjami. Wiele osób na początek z mojej palety wybiera Duck Egg Blue i bladoróżowy Antoinette – to bardzo delikatne odcienie, które pozwalają oswoić się z kolorem.

AnnieSloan, AmsterdamGreen

H.: Zdradzisz nam, jakie będą trendy kolorystyczne i dekoratorskie na 2018 rok?

A.S.: Nie jestem jasnowidzką, ale z moich obserwacji wynika, że kolory wracają do łask. Jesteśmy coraz odważniejsi w eksperymentowaniu i dobieraniu barw. Moda na geometryczny design sprzyja kontrastowym połączeniom kolorystycznym, takim jak róż z pomarańczem albo turkus w połączeniu z limonką.

H.: Dziękuję za rozmowę!

Annie Sloan, WallPaint, Amsterdam Antoinette

Zobacz także

Ludzie / #Wywiad

classic-jpg-12024

Inspiracje są wszędzie. Wystarczy czasami przymrużyć oczy…

Jagoda Matuła-Krawczyk z Matuszka Tattoo opowiada o swojej pasji i kolorach, które w jej pracach są szczególnie ważne!

Ludzie / #Artykuł

classic-jpg-11984

„Po pierwsze powoli” – na zajęciach metodą Feldenkraisa

Czym jest technika Feldenkraisa? Jak może pomoc w odzyskaniu równowagi?

Ludzie / #Wywiad

classic-jpg-11839

Konique – marka dla koniarzy

Konique to młoda polska marka produkująca unikalne produkty dla koniarzy! To magiczne produkty rzemieślnicze dla miłośników zwierząt.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.