/hamag/assets/otwarcie-jpg-5780.jpeg

A158 – moda dla niskich kobiet

Czym wyróżniają się ubrania dla niewysokich dziewczyn?

Data publikacji: 27.10.2016

Agnieszka Gębska – absolwentka poznańskiej Akademii Sztuk Pięknych (obecnie Uniwersytet Artystyczny w Poznaniu), od lat związana jest ze światem sztuki i mody. Jej prace można było obejrzeć między innymi w Poznaniu, Warszawie i we Wrocławiu. Od 2014 roku tworzy własną markę pod szyldem A158. Mieszka i pracuje w Poznaniu, gdzie znajduje się też pracownia marki.

HAmag: Najnowsza kolekcja – biel, kolorowe plamy, wstawki, delikatne oznaczenia mocnymi tonacjami. Czym inspirowałaś się podczas projektowania?

Agnieszka Gębska: Jak sama nazwa – OFFICE – wskazuje, głównym źródłem jest strój biurowy, a raczej stereotypowe wyobrażenie o nim. Jest to linia, która częściowo składa się z modeli pochodzących z wcześniejszych kolekcji oraz kilku nowych elementów. To, co je łączy to pewien porządek, czysta linia i formalny charakter. Ponownie pojawiają się plisy i granat, które przypisać można też szkolnym mundurkom. Wszytko to razem ujawnia moją słabość do uniformów.

H.: Twoje ubrania są bardzo proste, a jednak przyciągają wzrok. To za sprawą umiejętnie dodanego koloru. Czym jest dla ciebie barwa? Jak ją postrzegasz? Jak pomaga ci w pracy?

A.G.: Większość kolekcji A158 ma bardzo wąską paletę barw. Wyjątkiem była tegoroczna kolekcja letnia Curves Cuts and Edges, gdzie trzy podstawowe kolory zdominowały bazową czerń i biel. W pozostałych kolekcjach mocny kolor pojawia się w niewielkich ilościach, żeby zaznaczyć jakiś element, podkreślić linię. Dla zachowania porządku, są to przede wszystkim kolory podstawowe.

H.: Twoje ubrania pasują świetnie do pracy, to taki nowoczesny dress code. Jak radzisz przełamywać formalne stylizacje do biura?

A.G.: Nie jestem specjalistą w kwestii dress code'u. Fascynują mnie jednak różnego rodzaju ramy i ograniczenia. To stąd w kolekcjach pojawia się sporo nawiązań do wszelakich uniformów. Ten biurowy wydaje mi się najbardziej powszechny i bardzo inspirujący. Biała koszula z kolei jest niewyczerpanym źródłem pomysłów i bardzo uniwersalną częścią garderoby. Dlatego z powodzeniem mogę polecić naszą koszulę z mankietem wykończonym niebieskim paskiem, jako niegroźny element szaleństwa w ramach oficjalnego, biurowego stroju.

H.: Tworzysz ubrania dla niskich kobiet. Dlaczego akurat ten profil?

A.G.: Większość firm szyje dla kobiet o wzroście 168-170 cm. Te niższe często mają kłopot z odpowiednim dopasowaniem ubrań. Sama należę do tej grupy, dlatego dość dobrze znam ten problem. Zbyt nisko umiejscowiona talia, za długie plecy, podnoszące się ramiona, zbyt długie nogawki i rękawy. Stąd decyzja na zagospodarowanie tej niszy.

H.: Czym wyróżniają się ciuchy dla niewysokich dziewczyn?

A.G.: Na pierwszy rzut oka nie widać większej różnicy. Natomiast jest ona widoczna na poziomie konstrukcji. Chodzi tu przede wszystkim o długości stanów. To właśnie ten wymiar decyduje o tym, czy talia w ubraniu będzie w odpowiednim miejscu i czy ubranie będzie dobrze leżeć.

H.: Jak być chciała, aby polskie dziewczyny się ubierały? A czego brakuje na polskich ulicach?

A.G.: Jestem bardzo daleka od tego, by komukolwiek cokolwiek narzucać w kwestii ubioru. To zbyt indywidualna sprawa. Na sposób ubierania innych patrzę jak na komunikat. Jeśli jednak mowa o polskich ulicach, pominęłabym ocenę przechodniów, a zajęła się tłem, jakie stanowią budynki i pokrywające je szyldy oraz reklamy. Myślę, że bałagan informacyjny i estetyczny jest sporym problemem.

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.