/hamag/assets/cosmetics-slajd-1-jpg-7824.jpeg

Zeskanuj kosmetyczkę

Gładka cera, redukcja zmarszczek, nawilżenie oraz dodanie skórze blasku. Opakowania kosmetyków wiele obiecują, ale co w rzeczywistości kupujemy?

Data publikacji: 14.02.2017

Kwas hialuronowy czy retinol mogą mieć zbawienny wpływ na cerę. Są jednak takie składniki, które uczulają lub mają negatywny wpływ na określony typ skóry. Czytanie składu nie zawsze pomaga – brakuje nam wiedzy o tym, co oznaczają skomplikowane nazwy i w efekcie kupujemy na chybił trafił, wabieni hasłami marketingowymi na opakowaniach. Czasami przydałby się jednak asystent, który zgrabne hasła i obco brzmiące składniki przełoży na język naszej skóry.

Cosmetic Scan w pięć sekund namierzy każdy ze składników w danym kosmetyku, a dzięki uzupełnionemu profilowi użytkownika podpowie, czy dany krem lub balsam jest stworzony dla twojej skóry. Wystarczy tylko ściągnąć darmową aplikację i za pomocą aparatu w smartfonie zeskanować kod kreskowy kosmetyku. Po chwili otrzymasz informację zwrotną o kosmetyku dostosowaną do twoich potrzeb, np. z informacją czy nie ma w nim składnika, na który masz uczulenie lub czy po użyciu nie zaskoczą cię niechciane efekty. Jeśli takie substancje się pojawią, zobaczysz alert grupujący poszczególne z nich w zbiory, takie jak substancje komedogenne (blokujące pory skóry), potencjalnie szkodliwe czy rakotwórcze.

W ten sposób można zbadać krem, balsam, mleczko, tusz do rzęs czy róż do policzków. Aplikacja została opracowana z dermatologami, którzy wymyślili kilka ciekawych rozwiązań mających nas przybliżyć do wymarzonej cery. Dzięki Cosmetic Scan dowiesz się między innymi o tym za co odpowiadają konkretne składniki, możesz także stworzyć listę ulubionych kosmetyków lub takich, których efekty były niezadowalające. Możesz także dodać na listę poszczególne komponenty, których chcesz unikać – np. alergeny. Na początku w bazie aplikacji znajdowało się około 10 tys. różnych produktów, a już w tej chwili jest ich aż 200 tys., a kolejnych będzie przybywać. Cosmetic Scan dostępne jest zarówno na system iOS jak i Androida. Aplikację po raz pierwszy zaprezentowano w San Francisco, gdzie została niezwykle ciepło przyjęta. Testy trwają od listopada, a do stycznia z aplikacji skorzystało ponad 35 tys. osób.


Źródło: Polki / Cosmetic Scan

Zobacz także

Wdzięk / #Recenzja

classic-jpg-11360

Naturalne antyperspiranty – top 3

Jakie naturalne antyperspiranty wybierać, aby nie zaszkodzić zdrowiu, ale jednocześnie zadbać o higienę?

Wdzięk / #Recenzja

coffee-scrub-classic-jpg-11117

Bare Care – peeling kawowy na jesień

Bare Care to nowość na rynku kosmetyków naturalnych. Bare Care to peeling kawowy stworzony dla fanek aromatycznych ziaren!

Wdzięk / #Recenzja

classic-jpg-11109

Hmilk no stress – test mleczka do włosów farbowanych

Hmilk no stress to nowość marki Oway, która w swoim portfolio posiada same naturalne i przyjazne włosom preparaty. Jak mleczko wypadło w testach?

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.