/hamag/assets/wwa-slajd-jpg-7108.jpeg

Zapach Warszawy

Nuty kwiatowe , owocowe, a może piżmo? Ile osób, tyle różnych gustów zapachowych. A może coś dla lokalnych patriotów? Właśnie powstały perfumy inspirowane Warszawą.

Data publikacji: 05.01.2017

Stworzenie perfum to nie lada sztuka – potrzeba do tego czasu, wyobraźni oraz czułego nosa. Liczy się także niebanalny pomysł. Taki jak ten, na który wpadł Jan Ewoud Vos. Właściciel holenderskiego domu perfum Puredistance, postanowił umieścić we flakonie swoje skojarzenia związane z... Warszawą.

– Pierwsze moje skojarzenie z Warszawą to była piosenka, o tym samym tytule, Davida Bowiego. Jest ona piękna i mroczna, tajemnicza... tak kojarzyła mi się stolica Polski. Dzięki wieloletniej przyjaźni z rodziną Missala, poznawałem stolicę Polski. Oni pokazywali mi różne miejsca, co wpływało na kształt mojej wizji o tym mieście – o swoim projekcie opowiada Vos.

Zapach „Warszawa” powstał, by przywodzić na myśl stolicę i oddać jej klimat, wzbogacony o szczyptę nostalgii. Właściciel perfumerii Warszawę kojarzy z siłą, Chopinem, placem Piłsudskiego oraz kobietami w futrach, dumnie zadzierającymi głowy. Projekt powstawał podczas pobytu Vosa w Polsce, jednak ostateczne szlify nadał zapachowi paryski mistrz perfumiarstwa Antoine Lie. To on zdołał uchwycić wizję Holendra i zamknąć ją w nutach zapachowych. Jak więc pachnie „Warszawa”?

Elegancko. To zapach bardzo trwały i ciepły, mający oddać charakter Polaków. Opakowanie jest proste, inspirowane dachami Starego Miasta. Szarości, czerń i butelkowa zieleń komponują się zarówno z zapachem, jak i historią, którą opowiada. Stworzenie zapachu inspirowanego Warszawą trwało aż dwa lata – na początku szukano inspiracji, toczyły się rozmowy z mieszkańcami, a dopiero potem kształtował się pomysł na poszczególne nuty zapachowe. Ostatni etap projektu odbył się w w stolicy Francji, gdzie pomysły konsultowano z paryskim perfumiarzem. Premiera zapachu odbyła się w grudniu i przez kolejny rok perfumy będą dostępne wyłącznie w Polsce. Dopiero po tym czasie trafią do sprzedaży do perfumerii na całym świecie. Według twórcy, „Warszawa” to zapach uniwersalny, idealny na każdą okazję, jednak z pewnością nie na każdą kieszeń. Osoby zauroczone stolicą muszą się liczyć z wydatkiem od 700 do aż 1200 złotych.

 

Źródło: Nasze miasto

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.