/hamag/assets/wwa-slajd-jpg-7108.jpeg

Zapach Warszawy

Nuty kwiatowe , owocowe, a może piżmo? Ile osób, tyle różnych gustów zapachowych. A może coś dla lokalnych patriotów? Właśnie powstały perfumy inspirowane Warszawą.

Data publikacji: 05.01.2017

Stworzenie perfum to nie lada sztuka – potrzeba do tego czasu, wyobraźni oraz czułego nosa. Liczy się także niebanalny pomysł. Taki jak ten, na który wpadł Jan Ewoud Vos. Właściciel holenderskiego domu perfum Puredistance, postanowił umieścić we flakonie swoje skojarzenia związane z... Warszawą.

– Pierwsze moje skojarzenie z Warszawą to była piosenka, o tym samym tytule, Davida Bowiego. Jest ona piękna i mroczna, tajemnicza... tak kojarzyła mi się stolica Polski. Dzięki wieloletniej przyjaźni z rodziną Missala, poznawałem stolicę Polski. Oni pokazywali mi różne miejsca, co wpływało na kształt mojej wizji o tym mieście – o swoim projekcie opowiada Vos.

Zapach „Warszawa” powstał, by przywodzić na myśl stolicę i oddać jej klimat, wzbogacony o szczyptę nostalgii. Właściciel perfumerii Warszawę kojarzy z siłą, Chopinem, placem Piłsudskiego oraz kobietami w futrach, dumnie zadzierającymi głowy. Projekt powstawał podczas pobytu Vosa w Polsce, jednak ostateczne szlify nadał zapachowi paryski mistrz perfumiarstwa Antoine Lie. To on zdołał uchwycić wizję Holendra i zamknąć ją w nutach zapachowych. Jak więc pachnie „Warszawa”?

Elegancko. To zapach bardzo trwały i ciepły, mający oddać charakter Polaków. Opakowanie jest proste, inspirowane dachami Starego Miasta. Szarości, czerń i butelkowa zieleń komponują się zarówno z zapachem, jak i historią, którą opowiada. Stworzenie zapachu inspirowanego Warszawą trwało aż dwa lata – na początku szukano inspiracji, toczyły się rozmowy z mieszkańcami, a dopiero potem kształtował się pomysł na poszczególne nuty zapachowe. Ostatni etap projektu odbył się w w stolicy Francji, gdzie pomysły konsultowano z paryskim perfumiarzem. Premiera zapachu odbyła się w grudniu i przez kolejny rok perfumy będą dostępne wyłącznie w Polsce. Dopiero po tym czasie trafią do sprzedaży do perfumerii na całym świecie. Według twórcy, „Warszawa” to zapach uniwersalny, idealny na każdą okazję, jednak z pewnością nie na każdą kieszeń. Osoby zauroczone stolicą muszą się liczyć z wydatkiem od 700 do aż 1200 złotych.

 

Źródło: Nasze miasto

Zobacz także

Trendy / #News

mindosis-classic-jpg-10806

Mindosis, apteczka dla zdrowia psychicznego

Choroby psychiczne to wciąż dla wielu temat tabu. Na szczęście design coraz częściej pomaga je oswoić i pomóc naszej psychice.

Trendy / #News

sati-tala-classic-jpg-10753

Sati Tala, stół dla dwojga

Romantyczny wieczór tylko we dwoje, pyszne jedzenie i światło świec. A co jeśli zamiast nich, wasze twarze oświetla poświata ze smartfona? Poznajcie projekt Sati Tala!

Trendy / #News

ally-classic-jpg-10801

Jeść świadomie z Ally

Kiedy bacznie śledzicie skład swoich dań, wyjście do restauracji może nastręczać problemów. Chyba, że macie pewien sprytny gadżet...