Wirtualna Ikea

Ikea właśnie wypuściła aplikację, która za pomocą gogli VR pozwoli na wizytę w wirtualnej kuchni w skandynawskim stylu.

Data publikacji: 28.04.2016
Co łączy szwedzki design i rzeczywistość wirtualną? Nowa aplikacja! IKEA VR Experience za pomocą gogli VR zabierze nas do wirtualnej kuchni, którą będzie można edytować w czasie rzeczywistym. To prawdziwy przełom w podejściu do sprzedaży i konsumenta.

Coraz więcej firm interesuje się technologiami związanymi z wirtualną rzeczywistością To przyszłość wielu branż, nic więc dziwnego, że właśnie dołączyła do nich słynąca z innowacyjności Ikea. Od teraz dzięki IKEA VR Experience nie tylko zaplanujecie swoją wymarzoną kuchnię, ale też odwiedzicie ją jeszcze przed kupnem. Program pozwala na swobodny spacer po wnętrzu, z zajrzeniem do szafek, zmianą koloru mebli, a nawet z ugotowaniem obiadu włącznie! Ciekawą opcją jest także tryb dziecka, który pozwala obejrzeć projekt z perspektywy malucha. Ikea jest pierwszą tego typu marką, która zdecydowała się na wkroczenie w wirtualną rzeczywistość.

Do tej pory firmy stawiały raczej na aplikacje 2D lub 3D na ekranie komputera. IKEA VR Experience jest na razie w fazie testowej, ale pełnowymiarowa wersja zostanie uruchomiona w sierpniu. Wersje próbną można bezpłatnie pobrać z platformy gamingowej Steam, jednak wymagania sprzętowe są dosyć wysokie – minimalne parametry to karta graficzna GeForce GTX 980, procesor Intel Core i7 4790K CPU, 4.00GHz, od 16 GB RAM oraz przynajmniej 2 GB wolnego miejsca na dysku. Do tego oczywiście należy dodać gogle VR. I chociaż koszta są spore, to koncern jest pewien, że ta technologia wkrótce zdominuje rynek.

Wirtualna rzeczywistość rozwija się niezwykle szybko. Za pięć do dziesięciu lat, stanie się ważnym elementem życia każdego z nas i będzie miała kluczowe znaczenie dla konsumenta przyszłości. Dzięki niej w wkrótce będzie możliwe, by wręcz wypróbować meble przed kupieniem ich – twierdzi Jesper Brodin, managing director szwedzkiej Ikei.

Tego typu rozwiązania to także ciekawy sposób na angażowanie odbiorcy w świat marki – technologia VR pozwoli na jeszcze łatwiejsze dzielenie się własnymi projektami i aranżacjami. Każdy będzie mógł nie tylko poprosić o pomoc w takim zaprojektowaniu kuchni, by lepiej wykorzystać przestrzeń i design, ale też zwrócić uwagę na zalety i wady proponowanego ustawienia. Takie rozwiązania są powoli na wyciągnięcie ręki, najpierw jednak tzw. headsety do rzeczywistości wirtualnej muszą zadomowić się w naszych domach. Według przewidywań ekspertów nie jest to tak odległe, jak by się mogło wydawać.

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.