Wino w kolorze nieba

Do sprzedaży trafiło wino o niezwykłej barwie.

Data publikacji: 25.07.2016

Do tej pory smakosze wina musieli stanąć przed wyborem czerwone, białe czy różowe. Sytuację właśnie skomplikował nowy startup z Hiszpanii. Gik to niebieskie wino, które urodą podbija Instagram, a słodyczą podniebienia smakoszy.

Na pomysł wpadło sześciu miłośników dobrego jedzenia z Hiszpanii. Foodies chcieli tchnąć świeżość w branżę winiarską, wprowadzić nowy, ekscytujący produkt. Na pomysł niebieskiego wina wpadli, ponieważ jak twierdzą, kolor ten symbolizuje „ruch, innowację, płynność, zmianę i nieskończoność”. W dodatku jest niezwykle malowniczy i stanowi sprytny marketingowy haczyk. Jak wiele niecodziennych produktów, od razu przyciąga wzrok. Mimo, że kolor niebieski nie kojarzy się z naturalnymi składnikami, w Gik jest on całkowicie bezpieczny i… organiczny. Barwa ma pochodzić od naturalnego barwnika, antocyjanu, znajdującego w skórach winogron oraz od specjalnego pigmentu koloru indygo. Co ciekawe, Gik powstaje zarówno z czerwonych, jak i białych szczepów winogron z najlepszych winnic w Hiszpanii: La Rioja, Zaragoza, León i Castilla-La Mancha. Gik jest słodki, zawiera 11,5 % alkoholu i poleca się je serwować schłodzone.

Aby ograniczyć kaloryczność trunku, zamiast cukru przy produkcji skorzystano ze słodzika. Pomysłodawcy Gik zapowiadają, że nie tylko kolor wina jest odstępstwem od tradycji. Nad recepturą pracowali ponad dwa lata wraz z Uniwersytetem Kraju Basków oraz Politechniką Azti, a specjalną kombinację winogron utrzymują w ścisłej tajemnicy, wiadomo jednak, że w przeciwieństwie do innych win, Gik nie wymaga wieloletniego leżakowania. Sam produkt powstał z myślą o Millenialsach, znudzonych standardami i oklepanymi rozwiązaniami. Niebieskie wino ma przekonać do siebie młodych, którym bardziej niż na opinii sommeliera zależy na obserwujących na Instagramie i Snapchacie. Poza Hiszpanią, wino dostępne będzie wkrótce w wybranych krajach Europy: Wielkiej Brytanii, Danii, Francji oraz Niemczech i ma kosztować około 8 funtów lub 10 euro za butelkę. W niedalekiej przyszłości zaplanowano także ekspansję Gik do Stanów Zjednoczonych.


Źródło: Metro UK / GIK Blue Wine

Zobacz także

Kulinaria / #Wywiad

classic-jpg-11996

Smakowite przepisy na święta

Michał Konwerski, szef kuchni Sheraton Poznań Hotel zdradza tajniki kulinarne idealne na święta!

Kulinaria / #News

volumes-classic-jpg-9417

Volumes – miski dla łasuchów

Obiad jak u mamy – brzmi obiecująco, prawda? To oznacza swojskie, pyszne jedzenie robione z miłością oraz… słuszne porcje.

Kulinaria / #News

pancake-classic-jpg-9240

Naleśniki dla wybrednych z PancakeBot

Ile gustów, tyle idealnych naleśników. Niektórzy lubią cieniutkie i chrupiące, inni wolą amerykańskie pankejki. Jeśli należysz do drugiej grupy, mamy coś dla ciebie… Mamy PancakeBot.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.