Wearable pod psem

Czy i psom przypadnie do gustu moda na wearables?

Data publikacji: 09.10.2016

W sklepach roi się od wszelkich gadżetów wpisujących się w technologie wearables: liczą one naszą aktywność, spalane kalorie, ilość kroków, puls, a także temperaturę ciała. Nikt jednak nie powiedział, że tzw. technologie noszone to gadżet tylko dla ludzi. Powstała właśnie pierwsza obroża, która analizuje i zbiera dane dotyczące aktywność psiaków.

Whistle wygląda jak najzwyklejsza płócienna obroża, jednak w przeciwieństwie do tych tradycyjnych, ta wyposażona jest w specjalistyczny sensor, pozwalający badać aktywność pupila w ciągu dnia.

– Wiedza o tym czy wyprowadzający dostarczył psu odpowiedniej ilości ruchu, a także określenie optymalnego czasu zabawy dla konkretnego zwierzaka, to informacje bardzo cenne dla właścicieli – zapewniają autorzy projektu. Obroża analizuje proporcje czasu poświęconego na bieganie, spacery, zabawę, odpoczynek, sen, a także ilość wypitej przez zwierzaka wody. Wszystko dzięki specjalnym algorytmom – na przykład czas zabawy zostaje określony na podstawie tego, ile pies jednocześnie biega, skacze oraz czy macha ogonem. Sama obroża została stworzona z myślą o bardzo rożnych zwierzakach – zarówno aktywnym charcie, jak i kanapowym mopsie. Waży jedynie 300 gram, jest więc bardzo lekka, a nierdzewna stal zapewni odporność na wszelkie przygody, jakie czekają na pupila, a także przypadkowe zadrapania oraz ugryzienia.

Zmieniający się kolor podświetlenia na sensorze informuje właściciela o kluczowych sprawach, a szczegóły są wysyłane bezpośrednio na jego komórkę, gdzie może je odczytać za pomocą dedykowanej aplikacji. Ma to pozwolić nie tylko lepiej panować nad stanem zdrowia psa, ale też lepiej rozumieć jego zachowania i motywacje. W dodatku dane uzyskane dzięki Whistle mogą zostać wykorzystane w gabinetach weterynaryjnych i laboratoriach, aby uzyskać lepsze wyniki w leczeniu i pielęgnacji zwierząt domowych. To może pomóc także behawiorystom w określeniu, jak fizyczny stan psa wpływa na jego zachowanie. Obroża jest także wyposażona w GPS-a, który może okazać się pomocny, jeśli zwierzę się zgubi. Odpowiedzialne za projekt studio NewDealDesign ma już zresztą spore doświadczenie w tworzeniu komercyjnych wearables. Cena obroży to ok 70-100 dolarów.

 

Źródło: Dezeen

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.