/hamag/assets/azuma-slajd-jpg-7093.jpeg

Twoja japońska asystentka

Przywita cię rano, zajmie się domem, a także będzie towarzyszyć ci przy obiedzie. Do tego jest piękna i inteligentna. Chodzi o żonę? Niekoniecznie.

Data publikacji: 05.01.2017

Siri, Amazon Echo, Cortana. To wszystko wirtualni asystenci, pomagający w zarządzaniu twoimi gadżetami elektronicznymi. Odpowiedzą na twoje pytania i pomogą, kiedy napotkasz problem ze sprzętem. Japończycy postanowili stworzyć swoją wersję cyfrowej pomocy, która zarządzałaby inteligentnym domem. I jak zwykle zrobili to w specyficznym stylu.

Azuma Hikari ma 20 lat, niebieskie włosy, lubi oglądać anime oraz zajadać się pączkami. Jest też hologramem „mieszkającym” w Gatebox będącym japońską odpowiedzią na Amazon Echo, które pozwala zarządzać inteligentnym domem. Od innych cyfrowych asystentów Gatebox różni się tym, że posiada ekran oraz holoprojektor, dzięki czemu nasza cyfrowa pomoc ma nie tylko swój głos, ale też konkretny kształt – w tym przypadku Azumy. Gatebox wyposażone jest w zestaw sensorów i czujników, które dostarczają nam informacji o domu, ale też pozwalają Azumie reagować na nasze zachowania i wchodzić z nią w bardziej ludzkie interakcje, niż w przypadku Siri czy Cortany. To dlatego można o niej myśleć bardziej jak o wirtualnej dziewczynie, niż oprogramowaniu. Taro Minoboshi, który odpowiada za projekt Azumy nie ukrywa zresztą, że została ona stworzona z myślą o samotnych mężczyznach. Dlatego też przypomina postać z japońskich animacji: ma duże oczy, kolorowe włosy, szczupłą, wysoką sylwetkę i strój pokojówki.

Przeciwnicy pomysłu podkreślają, że tego typu gadżety pogłębiają problem izolowania się obywateli od społeczeństwa – boryka się z nim coraz więcej młodych Japończyków. Abstrahując jednak od uwarunkowań kulturowych i psychologicznych, Azuma Hikari to ciekawy projekt, który pokazuje też coraz większe zapotrzebowanie na budowanie relacji z nowymi technologiami. To trend, który coraz częściej pojawia się w propozycjach technologicznych startupów oraz ofertach korporacji. Asystentka uczy się z biegiem czasu, poszerzając swoje słownictwo i umiejętności konwersacji. Poza tym posiada także funkcje typowe dla tego typu urządzeń, np. ustawianie temperatury, zarządzanie oświetleniem, poranne budzenie, etc. W tej chwili Gatebox oferuje tylko jedną postać, jednak wkrótce do Azumy Hikari mogą dołączyć postacie z anime lub celebrytki. To zależy od wyników sprzedaży urządzeń pierwszej generacji – pre-order z Azumą można już zamawiać, jednak jego ilość jest ograniczona do 300. Mimo dość wysokiej ceny (2 600 dolarów) chętnych jak na razie nie brakuje.

 

Źródło: Digital Trends

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.