/hamag/assets/test-slajd-jpg-10738.jpeg

Test ciążowy bez stresu

Jeśli mieliście w rękach tradycyjny test ciążowy, wiecie że od lat jego wygląd się nie zmienia. Nadeszła jednak pora na podmuch świeżości!

Data publikacji: 16.08.2017

Charakterystyczny podłużny kształt, pipetka i oczekiwanie na wynik – to jednak nie wszystko z czym kojarzy się test ciążowy. Wiele osób wskazuje także na... ogromny stres jaki towarzyszy korzystaniu z niego, bez względu na wynik jakiego się oczekuje. Poza niezbyt pozytywnymi wrażeniami z użycia, należy dodać że tradycyjne testy nie zmieniły się niemal od 40 lat, a ich wygląd niewiele ma wspólnego z nowoczesnością czy filozofią „user friendly”. To może się zmienić dzięki projektowi Polki, Natalii Mroszczyk.

Największym problemem testów ciążowych jest według młodej projektantki komunikacja skierowana przede wszystkim do kobiet, które oczekują na pozytywny wynik. Uśmiechnięte dzieci spoglądające z opakowań są jednak w jej opinii nietrafione, ponieważ statystycznie o wiele więcej kobiet oczekuje negatywnego wyniku. Dlatego stworzyła projekt, który jest skierowany do kobiet, niezależnie od wyniku na jaki czekają – najważniejsze są w nim emocje oraz intuicyjne korzystanie. Mroszczyk usunęła z opakowania bobasy, pokazując zamiast tego sam produkt z krótką informacją o tym jak i kiedy najlepiej go użyć, by był jak najbardziej rzetelny. Również instrukcja została potraktowana minimalistycznie i jak najprościej – ikonki i krótkie wskazówki pozwalają szybko zapoznać się z najważniejszymi informacjami i od razu przejść do korzystania z testu. Wynika to z faktu, że w przypadku testów starego typu, instrukcje to często obszerne ulotki lekarskie, z którymi rzadko kto w pełni się zapoznaje.

Mroszczyk zadbała również, by sam kształt nakierowywał na sposób użycia – forma zbliżona do wkładki higienicznej jest wygodniejsza i bardziej przyjazna użytkownikowi. Ostatnią zmianą jaka została wprowadzona jest prezentacja samego wyniku – zamiast tradycyjnych, ale niezbyt intuicyjnych kresek, projektantka postawiła na plus i minus.

Na koniec dodano sympatyczne wskazówki jak zinterpretować wyniki – przedstawiono je w formie drzewka, które dostosowuje ton odpowiedzi do oczekiwanego efektu. Na przykład osoba, która nie oczekiwała ciąży, a test wyszedł pozytywny, otrzyma wsparcie pod specjalnym numerem telefonu. To ważne, bo chęć zajścia w ciążę i posiadania potomstwa nie dotyczy każdej z kobiet wykonującej test – komunikacja nastawiona na potrzeby użytkowniczek to stanowczo dobry kierunek, wspierający świadome decyzje o zostaniu rodzicem. Takie projekty lubimy!

Źródło: fpiec/designetka

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.