Tatuaż cyborga

Tatuaż zmieni skórę w interfejs.

Data publikacji: 26.08.2016

Kochają je buntownicy i gwiazdy rocka. Tatuaże potrafią być prawdziwym dziełem sztuki i zaskakiwać misternym projektem lub żywymi kolorami. To jednak nie wszystko – MIT pracuje nad tatuażem, dzięki któremu za pomocą skóry obsłużymy smartfona i laptopa. Duo Skin może zrewolucjonizować sposób, w jaki obsługujemy sprzęt i myślimy o tatuażu.

Najmodniejsze ostatnio festiwalowe tatuażehttp://www.magazyn-hamag.pl/tematyka/wereable.html w metalicznych barwach zdobyły serca blogerek modowych i fashionistek. Teraz mają także szansę zwrócić uwagę gadżeciaży zafascynowanych nowinkami technologicznymi. Zaprojektowane w formie tymczasowych złotych i srebrnych naklejek, pod powierzchnią mają wszczepione specjalne przewody. Dzięki temu poprzez odpowiednie ich dotknięcie, możemy sterować urządzeniami takimi jak telefony, czy tablety – w ich produkcji wykorzystano także technologię NFC. Poszczególne elementy tatuażu mają łączyć się z odpowiadającym im sprzętem, a cały tatuaż działać jak touchpad. W tej chwili tatuaż nie jest jeszcze gotowy, by wejść na rynek, jednak prototyp jest już na wysokim poziomie zaawansowania. Naukowcy odpowiedzialni za projekt badają jeszcze m.in. możliwości tatuaży jako nośnika danych, a także opcji, by zmieniały barwę w zależności od temperatury skóry.

Cindy Hsin-Liu Kao, badaczka z Tajwanu, która stoi za pomysłem na projekt, chciała wykorzystać modę na chwilowe, festiwalowe tatuaże i dodać do nich odrobinę technologii. W jej zamierzeniach Duo Skin ma bić tanie i dostępne dla każdego. Badaczka uważa, że Duo Skin można wykorzystać w trojaki sposób: przekazywania danych za pomocą technologii NFC, kontrolowania urządzeń, np. podgłaśniania sprzętu grającego, a także w trendzie wearables. Tatuaż mógłby przekazywać informacje o nastroju lub temperaturze ciała noszącego i np. zmieniać kolor jego biżuterii. Co ważne, złote płatki wykorzystywane do produkcji Duo Skin, są tanie w produkcji oraz przyjazne dla skóry. Mogą mieć też dowolny kształt i wzór, dzięki czemu łatwo będzie dopasować tatuaż do swoich preferencji. Hsin-Liu Kao ma nadzieję, że w przyszłości podobną technologię zastosuje się w studiach tatuażu w ich atramentowych wersjach. Czy to pierwszy krok do masowej i taniej możliwości stania się cyborgiem?

 

Źródło: Techcrunch

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.