Szalik kontra smog

O stanie powietrza w Polsce jest ostatnio głośno. W centrach większych miast stężenie smogu jest alarmujące, a pomysły jak z nim walczyć są na wagę złota.

Data publikacji: 17.01.2017

Smog zaczyna stanowić realny problem, szczególnie w okresie grzewczym, kiedy spaliny z kotłów i pieców zaostrzają zagrożenie. Reakcje alergiczne, astma, przewlekłe zachorowania na zapalenie oskrzeli, niewydolność oddechowa to efekty smogu, które zaczynają dotykać coraz więcej osób. Miasta chcąc z tym walczyć, oferują darmową komunikację miejską i odwołują zajęcia w szkołach. Pomysłowi projektanci szukają sposobów na walkę o czyste powietrze gdzie indziej. 

Przykładem może być WAIR, pomysł projektantów z francuskiego Fashiontech. To marka, która łączy modę oraz najnowsze technologie. Ostatnim efektem tego mariażu jest właśnie WAIR: szalik, który oczyszcza powietrze. Ma być on nowoczesną alternatywą dla maseczek chirurgicznych, których noszenie jest zalecane w miejscach o wyjątkowo wysokim stężeniu toksyn w powietrzu. W przeciwieństwie do nich, WAIR jest aktywnym filtrem, który oczyszcza wdychane przez nas powietrze z najbardziej toksycznych substancji. Poza tym jest także designerskim akcesorium, które może dopełnić wygląd naszych stylizacji. Kiedy stężenie smogu nie przekracza norm, możemy nosić WAIR jak normalny szalik. W tym czasie on cały czas analizuje skład powietrza, m.in. wyznacza nam trasy, gdzie powietrze ma najbardziej korzystny skład i przesyła je na dedykowaną aplikację.

Kiedy poziom szkodliwych substancji osiągnie alarmujący poziom, WAIR wysyła ostrzeżenie, by zasłonić nim nos oraz usta. Na pomysł WAIR wpadła Caroline van Renterghem, która sama ucierpiała od smogu podczas dojazdu do pracy w Paryżu. Astmatyczny atak, który był efektem miejskiego smogu, przekonał ją, by zaopatrzyć się w specjalną maseczkę ochronną. Jednak żadna z oglądanych maseczek nie spełniała potrzeb Francuzki. W końcu szukając czegoś, co dawałoby autentyczną ochronę oraz było wygodne i estetyczne, zaprojektowała WAIR. Widać, nie była jedyną osobą, której nie przekonywały zwykłe maseczki, bo jej pomysł spotkał się ze sporym zainteresowaniem. W tej chwili dostępne są trzy różne modele WAIR: wersja dla pań, panów oraz unisex. Ich cena zaczyna się od 65 dolarów – to kwota, która skusi wiele osób, które chcą zdrowo odetchnąć i jednocześnie doskonale wyglądać.

Źródło: WAIR / Fastcoexist

 

Zobacz także

Trendy / #News

inkubator-1classic-jpg-11952

Inkubator dla czworonogów

Noworodki to istoty bardzo delikatne. Nie dotyczy to jedynie ludzi – kocie i psie maluchy też potrzebują opieki. Dlatego lubelski uniwersytet zainwestował w inkubator dla zwierząt.

Trendy / #News

talerz-classic-jpg-11766

Doznania znad talerza

Wiecie jak elegancko zjeść spaghetti, owoce morza, czy lasagnę? Czy kiedyś zestresowaliście się na oficjalnym obiedzie lub pogubiliście w etykiecie? Nie jesteście jedyni.

Trendy / #News

whisky-me-classic-jpg-11968

Whisky Me – trunek w wersji mini

Kojarzycie soczki w woreczkach, tak popularne w latach 90.? Dzięki pewnemu start-upowi, powracają, tylko że w wersji wysokoprocentowej jako Whisky Me.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.