/hamag/assets/samsung-suszarka-slider-jpg-8657.jpeg

Suszarka do ubrań – nie taki diabeł straszny…

Czas, by obalić kilka mitów, jakie narosły wokół suszarek do ubrań – niezwykle praktycznych urządzeń.

Data publikacji: 07.04.2017
Suszarki do ubrań zużywają straszliwe dużo prądu, a do tego zajmują bardzo dużo miejsca. Jakby tego było mało, efektem ich działania są pogniecione albo nawet zniszczone ubrania. Są to fakty czy mity? Odpowiadamy wraz z firmą Samsung.

Zacznijmy więc od początku, bo już w pierwszych słowach znajduje się może nie tyle mit, co zdezaktualizowany fakt. Era energożernych suszarek jest już bowiem za nami. Dziś bez problemu znajdziemy w sklepach urządzenia tego typu, które mają klasę energetyczną A z dwoma albo nawet trzema „plusikami”. Producentom udało się to osiągnąć dzięki technologii pompy ciepła, która minimalizuje udział prądu w zadaniu podgrzewania powietrza. Taka suszarka na pewno więc nie wpłynie drastycznie na wysokość rachunków za prąd.

Przykładowa suszarka Samsung

Przejdźmy zatem do drugiej kwestii – czy suszarki faktycznie zajmują dużo miejsca? Tutaj odpowiedź jest nieco bardziej skomplikowana, bo dla każdego „dużo” oznacza coś innego. Urządzenia te przeważnie pod względem rozmiaru dorównują pralkom, a w małym mieszkaniu zmieszczenie dwóch takich sprzętów obok siebie mogłoby być problematyczne. Mogłoby, gdyby nie fakt, że dzisiaj producenci pozwalają ustawić jedno urządzenie na drugim. Ot, oszczędność miejsca.

Wreszcie kwestia stanu samej odzieży. Tutaj sprawa jest prosta: jeżeli korzysta się z suszarki tak, jak sugeruje to instrukcja obsługi, ubraniom nic się nie stanie. Należy też pamiętać, by nie suszyć ubrań, które nie są do tego przystosowane (na metce widnieje wówczas znak przekreślonego koła wpisanego w kwadrat). Nie będą one również bardziej pogniecione niż po wyjęciu z pralki albo po suszeniu naturalnym. Zdarza się nawet, że jest wręcz przeciwnie i suszarka pomaga w prasowaniu, ale to już tak naprawdę zależy od tego, na jaki model urządzenia się zdecydujemy.

Źródło: Samsung

Zobacz także

Duże AGD / #Artykuł

klima-w-domu-czy-warto-iko-jpg-12105

Czy warto montować klimatyzację w domu: 3 za i 3 przeciw

Czy klimatyzacja w domu to dobry pomysł? Jakie są największe zalety i wady? Przeanalizowaliśmy trzy argumenty za i trzy przeciw montowaniu klimatyzacji w domu.

Duże AGD / #News

gaggenau-rf-463-301-classic-jpg-10390

Zamrażarka do zabudowy Gaggenau RF 463 301 – pojemna i z kostkarką

Sporo pomieści i zadba o odpowiednie warunki. Warto się przyjrzeć modelowi Gaggenau RF 463 301.

Duże AGD / #News

samsung-kuchnia-classic-jpg-10040

AGD Samsunga i kuchnia zaaranżowana po Twojemu

Samsung chwali się, że dzięki jego trzem liniom, precyzyjnie dostosujesz AGD do wystroju swojej kuchni.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.