/hamag/assets/slider-jpg-2190.jpeg

Sony World Photography Awards 2016 – znamy już zwycięzców!

Siła wyrazu i poruszające historie to znak rozpoznawczy zwycięskich zdjęć wybranych w konkursie Sony World Photography Awards.

Data publikacji: 27.04.2016
Wstrząsające. Tak jednym słowem można określić zdjęcia z serii Fire of Hatred, która autorowi, Asgharowi Khamsehowi dała tytuł fotografa roku i 25 tysięcy dolarów nagrody w tegorocznym Sony World Photography Awards, największym światowym konkursie fotograficznym.

Prestiżowy konkurs z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem. W tegorocznej edycji przesłano ponad 230 tys. zdjęć – to o 1/3 więcej niż w zeszłym roku! Zwycięzców wybierano zarówno wśród amatorów, jak i profesjonalistów z całego świata, a zgłoszenia dotarły ze 186 krajów. Fotografem roku tegorocznej edycji spośród 14 kategorii profesjonalnych został Irańczyk, Asghar Khamseh, który w swojej serii udokumentował ofiary oblania kwasem. Zwycięskie zdjęcia szokują fizycznym dowodem przemocy i brutalności, jaka spotyka wiele kobiet, ale dzięki temu rzucają światło na poważny problem. Khamseh swoimi pracami pokazuje tragedie, które normalnie pozostają w ukryciu domowego zacisza i zachęca do walki z brutalnymi praktykami.

— Siła serii „Fire of Hatred” Asghara Khamseha polega na tym, że umożliwia ona widzowi stanięcie twarzą w twarz z bardzo osobistymi obrazami, których uważne obejrzenie może okazać się dużym wyzwaniem – tłumaczy decyzję Dominique Green, przewodnicząca jury w kategorii „Fotografia dokumentalna”.

Nagrodę w kategorii otwartej za najlepsze pojedyncze zdjęcie i 5 tysięcy dolarów otrzymał Japończyk Kei Nomiyama za klimatyczne zdjęcie lasu bambusowego, wypełnionego światełkami setek świetlików podczas pory deszczowej. W przeciwieństwie do Khamesa, Nomiyama jest amatorem, na co dzień wykładającym chemię środowiskową na Uniwersytecie Ehime. Fotografia do tej pory była jedynie jego pasją, jednak zwycięstwo może być pierwszym krokiem w profesjonalnej karierze. Nagroda w Sony World Photography Awards skierowała karierę wielu osób na inne tory oraz pomogła profesjonalistom w wypromowaniu swojej twórczości. Przekrój prac jest ogromny – wśród 14 kategorii profesjonalnych znajdują się między innymi portret, fotografia konceptualna, krajobraz, a nawet kampanie reklamowe. Prace zwycięzców i finalistów będą prezentowane na wystawie w londyńskim Somerset House w dniach od 22 kwietnia do 8 maja.

Źródło: Sony Polska

Zobacz także

Ludzie / #Wywiad

classic-jpg-12024

Inspiracje są wszędzie. Wystarczy czasami przymrużyć oczy…

Jagoda Matuła-Krawczyk z Matuszka Tattoo opowiada o swojej pasji i kolorach, które w jej pracach są szczególnie ważne!

Ludzie / #Artykuł

classic-jpg-11984

„Po pierwsze powoli” – na zajęciach metodą Feldenkraisa

Czym jest technika Feldenkraisa? Jak może pomoc w odzyskaniu równowagi?

Ludzie / #Wywiad

classic-jpg-11839

Konique – marka dla koniarzy

Konique to młoda polska marka produkująca unikalne produkty dla koniarzy! To magiczne produkty rzemieślnicze dla miłośników zwierząt.

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.