/hamag/assets/sokowirowka-czy-wyciskarka-slider-jpg-2253.jpeg

Sokowirówka czy wyciskarka – co wybrać?

Jak najlepiej przygotowywać pyszne soki? Wraz z firmą Philips przygotowaliśmy kilka wskazówek.

Data publikacji: 04.05.2016
Świeże, samodzielnie zrobione soki są nie tylko smaczniejsze od tych sklepowych, ale też zdrowsze i bogatsze w cenne witaminy i inne składniki odżywcze. Chcąc przygotowywać takie napoje w domu, trzeba się jednak zastanowić, które urządzenie wybrać – wyciskarkę czy sokowirówkę.

Na początku jasno to podkreślmy: nieważne, z jakiego urządzenia korzystasz, świeży sok i tak będzie pyszny i pełen witam. Na czym więc polega różnica między wyciskarką a sokowirówką? Przede wszystkim w konsystencji gotowego napoju: z tą pierwszą zaserwujesz sobie bardziej gęsty sok, a z sokowirówką – bardziej klarowny. Dzieje się tak z powodu stosowanych mechanizmów: wyciskarka miażdży składniki, aby wydobyć sok, a wirówka je rozdrabnia.

Wyciskarka Philips

Najważniejszą zaletą wyciskarki jest to, że za jej pomocą uzyskujemy gęsty, a przez to bardziej sycący sok, który w dodatku jest bardzo bogaty w błonnik. Takie urządzenie radzi sobie nawet z twardymi owocami i warzywami (które trzeba jednak pokroić na małe kawałeczki), ale najlepiej sprawdza się przy przygotowywaniu gęstych musów z miękkich owoców.

Sokowirówki z kolei działają szybciej i pozwalają uzyskać jednorazowo więcej soku. Taki napój jest nieznacznie mniej bogaty w błonnik, ale wielu osobom jego klarowna konsystencja bardziej przypada do gustu. Plusami są też brak konieczności krojenia składników i możliwość wykorzystania twardych owoców i warzyw (także korzeniowych). 

Sokowirówka Philips

Sok z sokowirówki jest mniej bogaty w błonnik, ale nie należy rozumieć przez to, że taki napój jest mniej wartościowy. Z badania przeprowadzonego przez firmę Philips i Uniwersytet Przyrodniczy w Wiedniu wynika, że zawartość witamin w sokach z różnego typu urządzeń jest zbliżona (podobnie jak średnia zawartość cukru i przeciwutleniaczy). Różnice mogą być wyraźne w przypadku soków z różnych składników – wyciskarka zachowuje więcej witaminy C z pomarańczy, kiwi, granatu, pomidora i szpinaku, a sokowirówka więcej witaminy K z samego kiwi oraz witaminy A z pomidora, marchewki i szpinaku. 

Różnica widoczna jest też w cenach – zakup sokowirówki (np. Philips HR1871/70, HR1870/70 i HR1869/70) to wydatek rzędu 650-950 złotych, podczas gdy za wyciskarkę (np. Philips HR1895/80, HR1896/70 i HR1897/30) zapłacisz od 1250 do 1500 złotych.

Źródło: Philips

Zobacz także

Małe AGD do kuchni / #Galeria

top5-para-classic-jpg-3165

Jaki parowar kupić? TOP 5

Gotowanie na parze to idealny sposób na dobre zdrowie i szczupłą sylwetkę!

Małe AGD do kuchni / #News

floral-2classic-jpg-11509

Legacy Floral, czyli nowa kolekcja Russell Hobbs

Najnowsza kolekcja Legacy Floral marki Russell Hobbs jest pełna szaleństwa i kwiatowej świeżości!

Małe AGD do kuchni / #Recenzja

classic-jpg-11383

Gofrownica MPM MGO-25 – wspomnienie lata

Prosta w obsłudze i ładna. Gofrownica MPM MGO-25 to sposób na domową gofrarnię!

Szanowny Czytelniku.

Aby dalej móc dostarczać Ci materiały redakcyjne i udostępniać nasze usługi, pozostając w zgodzie z zasadami RODO, potrzebujemy również zgody na ewentualne dopasowywanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności. Dowiedz się więcej.

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

W związku z tym informujemy Cię o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich będzie się to odbywało po dniu 25 maja 2018 roku. Poniżej znajdziesz podstawowe informacje na ten temat.

Administratorem Twoich danych będzie Benchmark Sp z o.o. z siedzibą w Poznaniu (dalej zwany jako Benchmark), jak również firmy będące naszymi partnerami, z którymi stale współpracujemy w celu świadczenia usług (dalej zwani jako "Partnerzy"). Współpraca ma na celu wyświetlanie i dostosowywanie reklam, które widzisz na naszych stronach. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, w tym stron internetowych i innych funkcjonalności udostępnianych przez benchmark.pl, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez nas oraz naszych Partnerów.

Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby:
utrzymać sesję Użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której Użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła,
tworzyć statystyki, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości,
zapewnić większe bezpieczeństwo usług, w tym aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,
pokazywać reklamy dopasowane do potrzeb i zainteresowań.


Zgodnie z obowiązującym prawem Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania – oczywiście tylko gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Na większości stron internetowych dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych parterów.

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Każde przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na właściwej, zgodnej z obowiązującymi przepisami, podstawie prawnej. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług, w tym dopasowywania ich do Twoich zainteresowań, analizowania ich i udoskonalania oraz zapewniania ich bezpieczeństwa jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy lub podobne dokumenty dostępne w usługach, z których korzystasz). Taką podstawą prawną dla pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych podmiotów trzecich będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.

Zaznaczając przycisk "zgadzam się" zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania z usług Benchmark: stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "desktop", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach cookies przez nas i naszych Partnerów, w celach marketingowych (w tym na ich analizowanie i profilowanie w celach marketingowych) przez Benchmark oraz Partnerów. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.